عارف: مجلس دهم باید الگو باشد

محمدرضا عارف عصر یکشنبه در جمع مردم زنجان در محل مسجد جامع  این شهر با بیان اینکه مجلسی می‌خواهیم که دغدغه مردم را داشته باشد، و اولویتش مقابله با هر گونه ناهنجاریهای اجتماعی باشد افزود: نگاه ما در مجلس دهم بر اساس منافع ملی خواهد بود، اما مشکلات مناطق و حوزه‌های انتخابیه را نیز فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: راهبردهای اصلی ما برای انتخابات مجلس در ۶ محور اصلی بود که مشارکت حداکثری، ارتقای جایگاه مجلس، حضور جوانان و زنان در مجلس، اجماع اصلاح طلبان، دادن برنامه برای فعالیت‌ها و کسب اکثریت کرسی های مجلس ۶ راهبرد اصلی شورای هماهنگی اصلاح طلبان است.

عارف لزوم پرهیز از هر گونه سهم خواهی را مورد تاکید قرار  داد و افزود: انتخابات ۷ اسفند ماه سال گذشته کار برجسته‌ای در امتداد گام نخست یعنی انتخابات خرداد ماه سال ۹۲ است که در حال حاضر اکثریت قابل قبولی را در مجلس داریم.

منتخب مردم تهران در مجلس  دهم با بیان اینکه در دست داشتن اکثریت مجلس به عنوان یک نیاز اساسی برای پیشبرد برنامه ها مد نظراست افزود: اگر بخواهیم تعهدات را عملی و به تمام فصول قانون اساسی عمل کنیم، نیاز به اکثریت مجلس داریم.

عارف افزود: میثاق ما همان برنامه‌هایمان و شعار ما در مجلس همدلی و همبستگی است و می‌خواهیم این مجلس به عنوان الگو در کشور مطرح باشد و ما به دنبال شراکت با دولت هستیم و خود را شریک دولت می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در بخش اقتصادی اصلاح ساختار و اجرای اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های ما بوده و اعتقاد داریم اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما در حل مشکلاتی مانند معیشت مردم و رونق اقتصادی در مقابله با رکود و تورم یاری کند.

عارف لزوم حرکت بر مدار قانون و اخلاق مداری را از مهمترین اهداف اصلاح طلبان در روند انتخابات عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان هرگز از مدار قانون و اخلاق مداری عدول نخواهند کرد، افزود: به هیچ وجه برای رسیدن به هدف از اخلاق عبور نمی‌کنیم و در عرصه رقابت باید حرفها پای صندوقهای رای زده شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم افزود: در انتخاب نفرات لیست امید سعی بر این بود که از افراد متدین و متخصص و با اولویت زنان و جوانان انتخاب شود و سهم جوانان و زنان را بالا ببریم.

عارف، تدوام حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دهم اردیبهشت ماه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صحنه انتخابات برای پیروزی نیاز به تک تک آرا داریم و باید برای دستیابی به حداکثر کرسی های مجلس در روز جمعه هفته جاری همه در پای صندوق های رای حاضر باشند.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص اینکه رای دادن یک واجب عینی است ادامه داد: این فتوا حق مردم را در نظام اسلامی نشان می‌دهد.

سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه ارتقاء جایگاه مجامع استانی جزو برنامه‌های اصلاح طلبان در مجلس است افزود: برای اینکه برنامه‌ها را در استانها اجرا کنیم نیاز به نمایندگان لیست امید در مجلس داریم.

وی ارتقاء جایگاه مجلس در حل مسائل منطقه را مهم دانست و افزود: اگر دولت تدبیر و امید می‌تواند برنامه برجام را به نتیجه برساند با پشتوانه مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است.

عارف با بیان اینکه ما بعد از انقلاب افتخار می‌کنیم که کسی تا به حال استقلال‌مان را زیر سوال نبرده است، گفت: کشورها در دنیا دو گونه هستند، یا تسلیم قدرتها و یا متکی به مردم که ما بعد از انقلاب با اتکا به مردم مستقل‌ترین کشور دنیا بوده‌ایم.

عارف افزود: قبل از انتخابات خرداد سال ۹۲ بررسی در خصوص ضرورت تغییرات در قوه مجریه انجام گرفت با وجود تمام بی انگیزگی ها با تشویق جوانان به میدان آمدیم.

وی گفت: حرکت قابل قبولی را شاهد بودیم وقتی وارد این مسیر شدم تحلیل ما این بود که پیروز خواهیم شد و نقطه عطفی با حضور مردم به وجود آمد.

عارف افزود: در یک سال گذشته دو بار به زنجان آمدم ۷ مرداد ۹۴ در زنجان بودم و راهبردهای خود را در این زمینه اعلام کردم گام اول برداشته شد و تغییر در قوه مجریه به خوبی انجام شد و لذا گام دوم که تغییر در قوه مقننه است نیز در دستور کار قرار گرفت تا مجلس نخبگان و دردآشنا داشته باشیم که قدرت مقابله با فقر و تبعیض را داشته باشد و مبارزه با ناهنجاری ها را در دستور کار قرار دهد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: نمی خواهیم تجربه تلخ گذشته را تکرار کنیم. خواستار حاکمیت عقلانیت و اخلاق در کشور هستیم. پیامبر خدا نیز برای اخلاق مبعوث شده و لذا سیاست مبتنی بر اخلاق در دستور کار ما قرار دارد و برای رسیدن به هدف از اخلاق عبور نمی کنیم.