حکیم مخالفت خود را با نخست وزیری نوری مالکی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری نهرین، منابع آگاه از مذاکرات اتحاد ملی(دولت قانون-ائتلاف ملی) اعلام کردند جمعی از رهبران ائتلاف ملی به رهبری سید عمار حکیم نامه ای برای رهبران دولت قانون فرستاده اند و در این نامه بر مخالفت خود با نامزدی نوری المالکی برای نخست وزیری تاکید کرده اند.

به گفته این منابع، متن این نامه به این شرح است: پس از بی نتیجه بودن تمام سازوکارهای وضع شده برای انتخاب و نامزدی نخست وزیری، ما بر ضرورت ارائه اسامی نامزدهای جدید برای تصدی این پست تاکید می کنیم.

به گفته این منابع، در این نامه همچنین آمده است: نامزدهای سابق پست نخست وزیری که در جریان سازوکار هشتاد درصدی مورد پذیرش قرار نگرفتند، از فهرست نامزدهای جدید کنار گذاشته می شوند.

متن این نامه همچنین بر ادامه جستجوی سازوکارها و نامزدهای جدید تاکید کرده است.

منابع نزدیک به مذاکرات میان مجلس اعلای اسلامی عراق، حزب الفضیله و جریان صدر از گروههای تشکیل دهنده اتحاد ملی اعلام کردند اسامی نامزدهای جدیدی که پیش بینی می شود درباره آن گفتگو شود، از فهرست دولت قانون شامل حیدرالعبادی نامزد حزب الدعوه، صفاء الصافی، حسین الشهرستانی، ریاض غریب، جعفر الصدر و ابراهیم العلوم به عنوان نامزد توافقی هستند.

این منابع گفتند امضا کنندگان این نامه شامل: نصار الربیعی از جریان الاحرار، هادی العامری از سازمان بدر، محمد الهاشمی از مجلس اعلا، حسن الشمری از حزب الفضیله، عامر الفایز از تجمع الوحده و العداله، احمد چلبی از کنگره ملی و ابراهیم الجعفری از جریان اصلاح ملی هستند.

به گفته این منابع، رهبران ائتلاف ملی تاکید کرده اند با نامزدی نوری المالکی برای تصدی نخست وزیری موافقت نخواهند کرد.

این منابع از احتمال صدور قریب الوقوع بیانیه های رسمی از سوی ائتلاف ملی، ائتلاف کردستان و حتی فهرست العراقیه در تایید این رویکرد خبر داده اند.