به مناسبت هفته سلامت نمایشگاه فعالیت های پزشکی در روستای قمصر برگزار شد

علی فرجی در حاشیه برگزاری نمایشگاه فعالیت های پزشکی به مناسبت هفته سلامت در گفتگو با ایرنا، گفت: امروز شاهد برگزاری این نمایشگاه با 12 غرفه پزشک عمومی، پوست و مو، تست فشار خون، تست قند خون، قد و وزن، مشاور تغذیه، مشاور روانشناسی، مشاور خانواده، غرفه سلامت ذهن و سایر امور مربوط به سلامت فردی هستیم، تا از این طریق سطح آگاهی عموم افراد جامعه را در حوزه سلامت بالا ببریم.

وی در خصوص اهداف برگزاری این برنامه سلامت محور افزود: دهیاری در هفته سلامت با همکاری شبکه بهداشت قمصر برای بالا بردن اطلاعات و آگاهی روستاییان در حوزه سلامت و راه های پیشگیری از بیماری های شایع در جامعه اقدام به اجرای این برنامه کرده است، تا ضمن انجام مشاوره های پزشکی به روستاییان به آنان خدمات پزشکی رایگان نیز ارئه کند.

فرجی در خصوص اینکه برنامه های سلامت محور دهیاری قمصر فقط به هفته سلامت اختصاص ندارد تصریح کرد: دهیاری قمصر در طول سال ازهر گونه برنامه سلامت محوری که از سوی خانه بهداشت روستا و یا شبکه بهداشت شهرستان ری در جهت خدمت به مردم باشد، اعم از اطلاع رسانی، معاینه و هر موضوع دیگری در این حوزه با تمام امکانات حمایت می کند.

وی خاطر نشان کرد: روستای قمصر یکی از پر جمعیت ترین روستاهای استان تهران است ولی از نظر شبکه بهداشتی امکانات خوبی ندارد که باید مسئولان مربوطه توجه خاصی به این روستا جنوبی تهران مبذول کنند.

فرجی در خصوص اجرای برنامه پیاده روی خانوادگی و نمایشگاه فعالیت های پزشکی افزود: روستاییان قمصری از جلوی درب خانه بهداشت تا حیاط دهیاری که محل نمایشگاه فعالیت های پزشکی و استقرار تیم های پزشکی بود را پیاده روی کردند و در آنجا از خدمات رایگان پزشکی بهره مند گشتند.

برنامه پیاده روی خانوادگی و نمایشگاه فعالیت های پزشکی به مناسبت هفته سلامت با همت دهیاری و شبکه بهداشت روستای قمصر با حضور جمعی از مدیران محلی، پزشکان، کارشناسان متخصص و هنرمندان پیرامون پیشگیری از بیماری های دیابت، فشار خون، مامایی و مسائل روان شناسی روز سه شنبه در دهیاری قمصر برگزاری شد.

اول تا هفتم اردیبهشت 95 هفته سلامت نامگذاری شده است.

شعار هفته سلامت امسال "غلبه بر دیابت" است.