خبر حمله یوزپلنگ به دام های روستای نجف بجنورد صحت ندارد

سیدعلی اصغر مطهری به خبرنگار ما اظهار کرد: یوزپلنگ تنها در مناطق میاندشت جاجرم زندگی می کند و شرایط زندگی برای این گونه جانوری در مناطق کوهستانی مساعد نیست.

وی گفت: به احتمال زیاد حمله به دام های یک دامدار در روستای نجف از ناحیه سایر گونه های جانوری بوده که باید بررسی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد روز دوشنبه در خبری از حمله یک قلاده یوزپلنگ به گله گوسفند در روستای نجف آباد خبر داده بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی پاکدل با اعلام جزئیات این خبر گفته بود: در پی اعلام گزارش مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حمله یک قلاده یوز پلنگ به گله گوسفند در روستای نجف آباد، بلافاصله مأموران پاسگاه قزلقان برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی با بیان این که چوبان گله به مأموران اظهار داشته یک قلاده یوز پلنگ با حمله به گله گوسفند دو رأس بز را تلف کرده است، افزوده بود: بر اساس گزارش مأموران آثار حمله یوزپلنگ در محل مشاهده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد تصریح کرده که پرونده برای تحقیقات بیشتر در حال بررسی است.

خراسان شمالی محل زندگی انواع جانوران است که از عمده ترین گونه ها می توان به قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه ای، آهو، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، تشی، انواع گربه های وحشی، سمور و سنجاب و پرندگانی مانند کبک، تیهو، سیاه سینه، انواع کبوتر و انواع پرندگان شکاری اشاره کرد.