پنجمین جشنواره بین‌المللی روستایی و بازی‌های بومی محلی در کردستان برگزار می‌شود

هادی کاظمی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی بازی‌های روستایی و بومی محلی روزهای 6 و 7 خرداد ماه امسال در کنار دریاچه زریوار شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و عشایری استان کردستان اضافه کرد: در این جشنواره تیم‌هایی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، 5 استان اقلیم کردستان عراق و تیم‌هایی از ایران و استان کردستان شرکت دارند.

کاظمی خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری مریوان تولیت برگزاری این جشنواره را به عهده گرفته‌اند و هیأت استانی و فدراسیون روستایی و عشایری نیز آنها را در برگزاری این جشنواره کمک می‌کنند.

وی یادآوری کرد: جدای از تیم‌های خارجی، تیم‌هایی نیز از چهار استان برتر کشور در پنجمین جشنواره بین‌المللی روستایی و بازی‌های بومی محلی حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این جشنواره در نوار مرزی کردستان را در راستای توسعه و امنیت پایدار، عمل به تأکیدات رهبری در خصوص گسترش ورزش‌های بومی محلی و همگانی و در نهایت جایگزین کردن ورزش‌های بومی محلی به جای بازی‌های کامپیوتری ذکر کرد.

کاظمی همچنین گفت: «زوران»، «هلپرکی»، طناب‌کشی و یک رشته خاص استان‌های شرکت‌کننده از جمله رشته‌های پنجمین جشنواره بین‌المللی روستایی و بازی‌های بومی محلی در مریوان است.