افشاگری شریعتمداری از غارت ۳ هزار میلیاردی

به گزارش افکار، حسین شریعتمداری در یادداشت امروز روزنامه کیهان با عنوان "با نصف نظر شما موافقیم !" نوشت:

۱ - مهرماه سال ۱۳۷۶ بود. تقریبا ۲ ماه قبل از اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی که قرار بود ۱۶ آذرماه همان سال و برای اولین بار در کشورمان برگزار شود، آقای دکتر حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی از مسئولان رسانه ها برای رایزنی و تبادل نظر پیرامون ابعاد رسانه ای و تبلیغاتی اجلاس دعوت کرده بود.

آن روزها، کیهان سلسله گزارش های مستندی را درباره «ثروت های بادآورده» منتشر می کرد. در این گزارش ها به چگونگی غارت بیت المال از سوی مفسدان اقتصادی اشاره می شد و ضمن ارائه اسناد این غارتگری ها، اسم و مشخصات غارتگران نیز به اختصار و با حروف اول نام آنها درج می گردید. در جلسه آن روز شورای عالی امنیت ملی، ضمن بحثو تبادل نظر در اطراف موضوع جلسه، مدیر مسئول یکی از روزنامه ها که مسئولیت مهمی نیز داشت، خطاب به آقای دکتر روحانی گفت؛ پیشنهاد می کنم روزنامه کیهان در فاصله این دو ماهی که به برپایی اجلاس باقی مانده است، سلسله گزارش های خود درباره «ثروت های بادآورده» را متوقف کند و به این «دله دزدی» ها نپردازد تا آبروی نظام نزد میهمانان شرکت کننده در اجلاس که از سران کشورهای اسلامی هستند، حفظ شود! رئیس جلسه نظر نگارنده را در باره این پیشنهاد پرسید که به ایشان گفتم؛ ضمن تقدیر! از «همت بلند»! آقای… که غارتگران کلان بیت المال مسلمین را «دله دزد»! می نامند، پیشنهاد بنده این است که به این «دله دزدها» بگوئید در این ۲ ماه باقیمانده تا برپایی اجلاس سران، دست از دله دزدی بردارند و با آبروی نظام بازی نکنند. چرا آقای… به جای آن که علیه غارتگران بیت المال خروش بردارند، به کیهان که نسبت به این غارتگری ها هشدار می دهد، اعتراض می فرمایند؟! در کجای دنیا دزد را به حال خود وامی گذارند و کسی را که از آمدن دزد خبر داده است، به سکوت دعوت می کنند؟!

۲ - چند ماه قبل روزنامه کیهان، اسناد و شواهدی ارائه کرد که از وقوع یک سوءاستفاده کلان در سیستم پولی کشور و در چرخه تعدادی از بانک های تازه تاسیس و خصوصی نظیر «تات»، «آریا»، «گردشگری» و… خبر می داد. در گزارش کیهان به دست های پیدا و پنهان جریان انحرافی در این سوءاستفاده کلان نیز اشاره شده بود، و اما، از آنجا که جریان انحرافی متاسفانه در برخی از حساس ترین کانون های تصمیم ساز دولت نفوذ کرده است، انتظار آن بود که مسئولان محترم دولتی و دست اندرکاران امور پولی و اقتصادی کشور، مخصوصا روسای محترم بانک ها که گزارش یاد شده به حوزه مسئولیت آنها مربوط می شد، گزارش کیهان را تکذیب کنند و یا در پی پیشگیری از سوءاستفاده کلانی برآیند که در حال وقوع بود.

ولی مسئولان و دست اندرکاران محترم نه فقط گزارش کیهان را تکذیب و انکار نکردند - که قابل انکار نبود - بلکه دست روی دست گذاشته و کوتاهی ورزیدند تا آن حادثه شوم به وقوع پیوست و ماجرای غارت ۳هزار میلیاردتومانی بیت المال مسلمین از پرده بیرون افتاد و تازه پس از آن بود که برخی از مسئولان محترم به میدان آمده و هر کدام افتخار کشف و پی گیری این سوءاستفاده کلان و بی سابقه را به خود اختصاص دادند که به قول آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نمازجمعه دیروز تهران، دستشان درد نکند!… ولی چرا با اینهمه تاخیر؟!

۳ - روز چهارشنبه هفته گذشته، آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور محترم کشورمان در دیدار با مردم شریف اردبیل، بخشی از سخنان خود را به این ماجرا اختصاص داده و گفت «برخی در تلاش هستند پاکترین دولت تاریخ کشور را با جنگ رسانه ای، سیاسی و با دروغ و تهمت متهم کنند»! و با اشاره به اختلاس نجومی صورت گرفته در سیستم بانکی کشور اظهار داشت «مسئولین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هوشمندانه عوامل این تخلف را شناسایی کردند… بنده شخصا نسبت به تلاش جریان سوئی برای تاسیس بانک و تخلفات اقتصادی هشدار داده بودم».

ساعاتی بعد از سخنرانی رئیس جمهور محترم، آقای مشایی، رئیس دفتر ایشان با صدور یک بیانیه و توسل ناشیانه به شگرد نخ نمای «فرار به جلو» کوشید تا ضمن رفع اتهام دخالت خود در ماجرای اخیر، «ضمیر مبهم» در سخنرانی آقای دکتر احمدی نژاد را نیز «گویا» کرده و توضیح بدهد منظور رئیس جمهور از رسانه هایی که «پاک ترین دولت تاریخ کشور» را در این ماجرا متهم کرده اند، «روزنامه کیهان» و سایت های مشرق و خبرگزاری فارس بوده است!
و اما، برای روشن شدن بیشتر ماجرا و پیشگیری از فرار مجرمان پشت صحنه این اختلاس کلان و بی سابقه و مخصوصا هشدار دلسوزانه - و البته، چند باره - به رئیس جمهور محترم، اشاره به چند نکته ضروری است. بخوانید!

۴ - این ادعای آقای مشایی که «اختلاس بانکی اخیر توسط دولت شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته بود»! کذب محض است زیرا، همانگونه که اشاره شد، چندماه قبل روزنامه کیهان از این سوءاستفاده کلان خبر داده و مخصوصا از «بانک آریا» به عنوان یکی از عوامل اصلی در این ماجرا یاد کرده بود و گزارش های موثق ما - که چرخه اعلام شده نیز آن را تائید می کند - نشان می دهد اولا؛ مسئولان محترم دولتی گزارش کیهان را خوانده بودند. ثانیا؛ اقدامی برای پیشگیری از این اختلاس بزرگ انجام نداده بودند. ثالثا؛ مسئولان مربوطه اعلام کرده اند که اواسط مردادماه جاری - ۱۳مردادماه / سوم ماه مبارک رمضان - متوجه این اختلاس بزرگ شده و در پی برخورد با آن برآمده اند و حال آن که گزارش کیهان نزدیک به ۲ماه قبل از آن تاریخ بوده است و مسئولان محترم دولت علی رغم اطلاع از ماجرا تا برملا شدن آن دست روی دست گذاشته بودند!، رابعا؛ کشف ماجرا - بخوانید علنی شدن آن - در پی یک اتفاق که برای غارتگران غیرمنتظره بود، صورت گرفته است.

توضیح آن که امیرمنصور آریا(ا - خ) برای فروش یکی از اسناد پولی کلان و جعل شده به یک بانک خصوصی مراجعه می کند و مسئول بانک مورد اشاره از بانک صادرات - غیر از شعبه شرکت فولاد که تحت نفوذ امیرمنصور آریا بوده است - درباره صحت سند پولی یاد شده پرسش می کند و… ماجرا لو می رود.

اکنون رئیس دفتر آقای احمدی نژاد باید توضیح بدهد چگونه ادعا می کند که اختلاس بانکی اخیر توسط دولت شناسایی و مورد رسیدگی قرار گرفته بود و چرا این دروغ بزرگ را به ریاست محترم جمهوری انتقال داده و ایشان نیز در سخنرانی خود با قاطعیت آن را تکرار کرده اند. رئیس جمهور محترم که به گفته خودشان روزنامه نمی خوانند! بنابراین، دروغ یاد شده به یقین - یا به احتمال زیاد - بایستی از سوی رئیس دفتر آقای احمدی نژاد به ایشان القاء شده باشد!

۵ - در این بخش از سخنان رئیس جمهور محترم که می فرمایند «عده ای به بهانه های گوناگون در پی متهم کردن پاک ترین دولت تاریخ کشور هستند» با ایشان اتفاق نظر کامل داریم و تنها تفاوت نظر ما و ایشان درباره «هویت» این عده است که باید از جناب احمدی نژاد پرسید؛ این عده چه کسانی هستند؟ روزنامه ای مانند کیهان که برای اولین بار خطر حضور حلقه انحرافی در کنار حضرتعالی را با ارائه اسناد و شواهد غیرقابل انکار گوشزد کرد؟ یا حلقه انحرافی یاد شده که هر از چند گاه برای دولت شما حاشیه می آفریند؟!

جریان منحرفی که ماهیت فرهنگی برخاسته از اسلام ناب محمدی(ص) دولت حضرتعالی را زیرسوال کشید، سیاست خارجی مقتدرانه حضرتعالی را مخدوش کرد، علاوه بر یاران دلسوز، بسیاری از توده های مردم مومن و متعهدی که به جنابعالی رای داده و دل بسته بودند را نسبت به رئیس جمهور منتخب و محبوب خود بدگمان ساخت، برخی از کسانی را که شما از ضرورت برخورد شدید با آنان سخن می گفتید، به حلقه نزدیکان جنابعالی راه داد…

و اکنون یکی از اصلی ترین ویژگی های دیگر دولت حضرتعالی را که مقابله با مفاسد اقتصادی بود، به زیر سوال کشیده است؟! گذر ایام طی چند سال اخیر به وضوح نشان داد که هشدار دلسوزان درباره حلقه انحرافی هوشمندانه بوده و امروزه هویت واقعی این حلقه برملا شده است. جناب احمدی نژاد، یکی از بزرگترین خیانت های جریان انحرافی در حق شما این است که جنابعالی را وادار به دفاع از برخی پلیدی ها کرده است و… بنابراین، چرا هنوز هم…

۶ - آقای مشایی در بیانیه کذایی آورده است که نامه افشا شده ایشان خطاب به وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی که در آن وزیر یاد شده را به فروش ۵/۵۰ درصد سهام شرکت فولاد خوزستان سفارش کرده است، «در راستای مسئولیت ذاتی و طبیعی»!! رئیس دفتر رئیس جمهور محترم بوده است. که دراین باره باید پرسید؛ آیا ترک تشریفات قانونی و از جمله «مزایده» آنهم در یک معامله کلان، می تواند غیر از «رانت خواری»! «سوءاستفاده مالی»! «دور زدن قانون»!
و «شرکت در اختلاس کلان»! مفهوم دیگری داشته باشد؟

راستی جناب رئیس جمهور! جنابعالی که به حمایت از محرومان و مستضعفان شهرت دارید و بارها اعلام کرده اید که از ویژه خواران و مفسدان اقتصادی بیزارید، لطفا از رئیس دفتر خود بپرسید که اگر یکی از مردم عادی برای دریافت یک وام کوچک به ایشان مراجعه می کرد نیز می توانست چنین سفارش غلیظ و پررنگی دریافت کند؟! از همان توصیه های رسمی! که فلان مفسد اقتصادی به آسانی دریافت کرده است؟!

۷ - و بالاخره، جناب آقای احمدی نژاد، خود را از محاصره حلقه انحرافی خارج کنید تا به جای فریادهای به حق مبارزه با مفاسد اقتصادی که بر زبان داشتید، مجبور به حمایت از فساد اقتصادی کلان این و آن نشوید؟!

برادر عزیز! نیروهای مومن و انقلابی که در تمامی مراکز و کانون های نظام حضور دارند با ارائه اسنادی به کیهان خبر داده اند یکی از معاونان رئیس سازمان میراثفرهنگی، که از اعضای حلقه انحرافی نیز هست، تعداد قابل توجهی از اشیاء عتیقه و گرانبها را از موزه ملی خارج کرده و با واسطه چند دلال، به فروش رسانده - یا در حال فروش بوده - است. استدعا داریم دراین باره تحقیق بفرمائید، تا چند روز دیگر و یا چند هفته و ماه دیگر که ماجرای این سوءاستفاده اقتصادی برملا شد، حلقه انحرافی، با توهم پراکنی و ارائه اطلاعات غلط به حضرتعالی، شما را مجبور به حمایت از این فساد اقتصادی کلان نیز نکند!

این نیز گفتنی است که برخی از مسئولان محترم دولتی، از جمله رؤسای محترم بانک های دولتی، اگرچه به دلیل بی توجهی و غفلت درخور ملامت هستند ولی به گواهی تمامی شواهد موجود، از این سفره حرام نه کمترین بهره ای برده و نه خواسته اند.
حسین شریعتمداری