به گزارش تابناک ـ تیم فوتبال استقلال برای سومین بار متوالی پرسپولیس را شکست داد. استقلال فوتبال زیبا و جذاب تری را به نمایش گذاشت و از همان دقایق ابتدایی نبض بازی را در اختیار گرفت و روی پاس های کوتاه بازیکنان میانی اش خطراتی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. در دقیقه ۱۵ این دیدار میلاد میداودی پشت محوطه جریمه با پای چپ به سمت دروازه سرخ ها شوت زد که معمارزاده این توپ را به طور ناقص دفع کرد. جباری با حضور به موقع در محوطه جریمه توپ را برای مجیدی ارسال کرد تا کاپیتان آبی ها بازهم با ضربه ای آرام دروازه پرسپولیس را باز کند.


استقلال هفته گذشته در برابر نود هزار تماشاگر و یک هفته مانده به دربی سنتی توانست در یک شبه دربی هوادارانش را سیراب از هیجان کند و هرچند آبی‌ها در این شبه دربی باختند و نشان دادند که بازی با تراکتور را فدای بازی سنتی کرده‌اند، حقیقتا زیبا بازیی انجام دادند و هوادارانش تا زمان سوت پایان بازی ازسکوهای ورزشگاه تکان نخوردند.

پرسپولیس که به رغم همه فراز و نشیب‌ها، در بازی با ذوب آهن نشان داد که بار دیگر به اصل خود بازگشته و می خواهد با بازی‌های رو به جلو و تماشایی همانی باشد که همگان از او سراغ داشتند. ولی مقابل استقلال نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشت.

از طرفی استقلال امسال در فصل نقل و انتقالات عاقلانه‌تر کار کرد، هر چند استقلال در گرفتن مدافع وسط خوب عمل نکرد.

رمز موفقیت استقلال

مهم ترین عامل برتری آبی پوشان در کنار داشتن مهره های خوب و تاثیر گذار، کادر فنی این تیم بود. که با بازی خوانی حریف سنتی به خوبی مهره چینی کرد، درست است که مظلومی سرمربی استقلال است ولی در روی نیمکت آبی پوشان منصور پورحیدری قرار دارد که تجربه حضور در چندین دربی را دارد، مسلما در چنین بازیهای مهم به مظلومی از مشورت وی بهره می برد. با بازگشت منتظری خط دفاعی استقلال صلابت خود را به دست آورد.

ولی در پرسپولیس استیلی مربی جوان این تیم نشان داد برای این که جایگاهی در جمع مربیان بزرگ داشته باشد راه زیادی در پیش دارد، چه بسا در هفته های آتی نتیجه نگیرد باید محترمانه از این تیم برود چون برای هیچیک از هواداران پرسپولیس رتبه پانزدهم قابل هضم نیست.

قلعه هوعی راه بردن استقلال را نشان داد!

هفته گذشته تیم تراکتورسازی با شکست استقلال راه بردن استقلال را نشان داده بود. استقلال تیمی ست که با پرسینگ حریف دفاع را از دفاع حریف شروع می کند و اجازه بازیسازی را به حریف نمی دهد و بالعکس آبی پوشان در درجه اول با بازی درگیرانه و توپ ربایی از حریف با چنگ و چندان میانه میدان را در اختیار می گیرند و هجوم به دروازه حریف را آغاز می کنند و با بهره بردن از خلاقیت فردی بازیکنانی چون مجیدی، میداودی و جباری به هدف خود می رسد.

استقلال مقابل تراکتورسازی هفته گذشته اسیر همین تاکتیک توسط شاگردان قلعه نوعی شد. رمز موفقیت تراکتور اول دور کردن بازی از محوطه جریمه خودی و یارگیری من تو من با بازیکنان آبی پوش بود که اجازه خود نمایی به ستاره های استقلال را نداد وسرانجام به برتری رسید. کرار به بدترین بازیکن استقلال شد و مجیدی و دیگر ستاره های استقلال فرصت عرض اندام نداشتند …


اما تیم پرسپولیس که در هفته ششم نمایش قابل قبولی داشت و اتفاقا مقابل ذوب آهن با برتری در میانه میدان بازی را در اختیار داشت در مقابل استقلال بدون برنامه بود، مقابل استقلال انگار یارگیری یادشان رفته بود! به طوری که جاسم کرار بدترین بازیکن هفته گذشته به لطف بازیکنان سرخپوش در امر یارگیری، هر گاه اراده کرد پا به توپ شد و آزادانه بازی کرد و مقابل این تیم یکی از برترین بازیکنان استقلال شد!

جباری و میداودی هم هر گاه صاحب توپ شدند بدون مزاحمت به حرکت خود ادامه می دادند، در ضمن هر کدام یک بار تیر دروازه را به لرزه درآوردند.

در نقطه مقابل تیم پرسپولیس با تکیه بر علی کریمی ۱۰ دقیقه نیمه اول را تا حدودی با برتری آغاز کرد ولی در دقیقه ۱۴ وقتی توپ میداودی را ناقص دفع کرد مجیدی روی پاس جباری گل اول بازی را زد. با این گل شیرازه تیم پرسپولیس از هم پاشید و شانس آورد در ادامه گلی دریافت نکرد!

در آغاز نیمه دوم با درخشش کریمی پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شد ولی ضربه محمد نوری به اوت رفت! البته اگر این توپ گل می شد شاید نتیجه چیز دیگری می شد. اواخر بازی هادی نوروزی برای پرسپولیس که بی جهت روی نیمکت نشسته بود به میدان آمد و چند موقعیت گلزنی خلق کرد و یک بار خودش هم نزدیک بود دروازه حریف را باز کند.

در آن طرف استقلال دو تعویض طلایی داشت و با آمدن برهانی و یوسفی و همکاری همین دو بازیکن وپاس برهانی، جباری گل دوم استقلال را زد …

ولی پرسپولیس بجای آوردن فشنگچی سرعتی به بازی، هاشمیان را به میدان فرستاد و عملا نبض بازی اوائل نیمه دوم را هم از دست داد …

به هر حالاستقلالی ها در این دربی با کنترل میانه میدان توانستند به سومین پیروزی متوالی خود برابر پرسپولیس دست یابند. آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، کیانوش رحمتی و جاسم کرار هافبک های تیم استقلال به خوبی کنترل وسط زمین را به دست آورند تا آبی پوشان به یک پیروزی با ارزش دست یابند.

در ضمن گفتنی ست فوتبال حرفه ای جای رفاقت بازی نیست و استیلی نشان داد حالا، حالاها برای این نیمکت کوچک است. راستی اگر حمید درخشان یا یک مربی صاحب سبک سرمربی پرسپولیس بود، پرطرفدارترین تیم ایران در جدول چه جایگاهی داشت؟