معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در موزه میراث روستایی گیلان

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از موزه میراث روستایی استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، روز گذشته "محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور"، محمد اسماعیل حسینی رییس امور مجلس و هماهنگی استانها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی " و رضا معصومی راد رییس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی" با سفر به گیلان از موزه میراث روستایی گیلان بعنوان یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان بازدید نمودند.

واعظ مهدوی با ابراز خرسندی از وجود موزه میراث روستایی در گیلان بعنوان میراثی ملی اظهار داشت: باید حمایت های لازم جهت توسعه این اکوموزه طبیعی با جدیت انجام گیرد.

وی تصریح نمود: توسعه گردشگری و بالندگی صنعت توریسم در گرو مهم شمردن اقدامات نوین است که ساخت موزه میراث روستایی در زمره این فعالیت هاست.

این مقام مسئول بر لزوم الگو گرفتن سایر استانها برای ایجاد اکوموزه روستایی مطابق با فرهنگ و معماری خاص خود تاکید کرد و گفت: با تحقق این امر انقلاب فرهنگی عظیمی در کشور رخ می دهد.

در این بازدید اکوموزه میراث روستایی گیلان و بخش های آن که الگو گرفته از معماری نقاط مختلف استان و آیین اصیل اقوام مختلف آن است، به این میهمانان معرفی شد.

گفتنی است موزه میراث روستایی گیلان 263 هکتار وسعت دارد و تاکنون هفت فاز آن به بهره برداری رسیده است.