استان زنجان از نظر میزان نرخ بیکاری در کشور رتبه 8 را دارد

احمد غریوی با بیان اینکه ساماندهی نیروی کار در سطح استان طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان قرار گرفته است، اظهار کرد: حوزه تعاون، بخاطر مردمی بودن می تواند، فعالیت های چشمگیری در تحقق بخشیدن شعار اقتصاد مقاومی، اقدام و عمل داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کارهای موثری صورت گرفته است، تصریح کرد: با حل مشکلات واحد های صنعتی، فرصت های شغلی جدید ایجاد وبدین وسیله میتوان پاسخگوی متقاضیان کارشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بین سایر استان های کشور، از نظر کمترین میزان نرخ بیکاری رتبه هشت را دارد، تصریح کرد: نرخ متوسط بی کاری استان 9.6 است.

غریوی با بیان اینکه 450 تعاونی در امور بانوان در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 250 تعاونی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: اکثر این تعاونی ها، در حوزه خدماتی فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد حوادث ناشی از کار نسبت به سالهای گذشته در زنجان کاهش یافته است، ابراز کرد: وقوع حوادث ناشی از کار تحت تاثیر آسیب ناشی از کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی‌های غیردولتی فعال در سطح استان شناسایی شده است، تصریح کرد: عدم تمایل به جذب نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق کاریابی‌ها یکی از مشکل اساسی موجود در سطح استان زنجان است.

غریوی با اشاره به اینکه تعداد دفاتر کاریابی فعال در استان زنجان را از 13 مرکز به 20 مرکز ارتقا داده‌ایم، بیان کرد: این امر به منظور ایجاد رقابت و تسهیل در دسترسی آسان به مراکز کاریابی انجام شد.

وی به ایجاد مراکز مشاوره کار‌آفرینی در استان اشاره کرد و یادآور شد: 7 مرکز مشاوره کار‌آفرینی در زنجان راه‌اندازی شده است.