هنوز چند روز از ماجرای اسکان دانشجویان پسر  در خوابگاه دخترانه  دانشکده فنی شریعتی تهران به بهانه تامین هزینه ها نگذشته که در اقدامی تامل برانگیز اینار در آباده، مسئولین دانشگاه آزاد این شهرستان تصمیم به مختلط کردن سالن غذاخوری این دانشگاه گرفته اند!

بر اساس گزارش های رسیده، اقدام سریع مسئولین دانشگاه آزاد در مختلط کردن سالن غذاخوری در حالی صورت می گیرد که این تصمیم در جلسه شورای فرهنگی، بدون حضور معاون فرهنگی و نماینده بسیج دانشجویی و به بهانه کاهش هزینه های دانشگاه، اتخاذ شده و در مرحله اجرا می باشد.

لازم بذکر است چندی پیش و در آستانه انتخابات مجلس دهم، مسئولین دانشگاه در خصوص موضوع حجاب در دانشگاه آزاد آباده با نصب بنری با عنوان "حفظ حریم چادر الزامی است." حاشیه هایی را بوجود آورده بودند.

این گونه اقدامات در حالی صورت می گیرد که پیشتر مقام معظم رهبری در بیاناتشان نکاتی را پیرامون موضوع اختلاط در دانشگاه گوشزده کرده بودند. در قسمتی از بیانات ایشان آمده است: «اسلام انسان را شناخته است که حکم حجاب را داده، حکم عدم اختلاط زن و مرد را داده. اسلام من و شما را شناخته؛ [انسان‌] مال خدا است و [او] آفریننده‌ی ما است. اردوی مختلط یعنی چه؟ کوهنوردی مختلط، اردوی مختلط، نه، کار فرهنگی ماهیّت دیگری دارد، مفهوم دیگری دارد. مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه‌کار می کنند.»