وقتی داور بارسلونا را حذف کرد

در دقیقه 1+90 بازی بارسلونا مقابل اتلتیکومادرید در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که در صحنه‌ای آندرس اینیستا، هافبک آبی‌و‌اناری‌ها توپ را به سمت دروازه روخی‌بلانکو ارسال کرد که توپ با دستان گابی، هافبک حریف برخورد کرد.

نیکولا ریتزولی، داور بازی اتلتیکومادرید - بارسلونا در آن صحنه که بارسلونا در نتیجه 2 بر صفر (در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 3 بر 2) عقب بود، تنها یک ضربه ایستگاهی به سود شاگردان لوئیس انریکه اعلام کرد، در حالی که بازیکنان بارسا معتقد بودند داور باید در این صحنه به سود تیم‌شان پنالتی می‌گرفت.

ریتزولی در مصاحبه با شبکه رادیویی «Anch'lo Sport» ایتالیا، اعتراف کرد که در دقایق پایانی آن بازی دچار اشتباه شده و باید به سود بارسلونا یک پنالتی می‌گرفته است، پنالتی که اگر اعلام و تبدیل به گل می‌شد، بازی در مجموع 3 - 3 مساوی می‌شد و در وقت‌های اضافه ممکن بود هر اتفاقی بیفتد.

وی در این باره گفت: متأسفانه پای گابی بیرون محوطه جریمه بود و من فریب بیرون بودن پای او را خوردم. اگر ما داوران مجهز به فناوری‌های مرتبط باشیم این اشتباهات رخ نمی‌دهد. من تا پیش از اینکه این صحنه مشکوک پیش بیاید، کارم را به‌خوبی انجام داده بودم.