لوزانو مثل ولاسکو، خشک و بسته نیست

بهروز عطایی در مورد نحوه کار مربیان پیشین (خولیو ولاسکو و اسلوبودان کواچ) و مربی فعلی تیم ملی (رائول لوزانو) اظهار داشت: من شباهتی بین کار کواچ با مربیانی مثل لوزانو و ولاسکو ندیدم و کواچ با این 2 مربی تفاوت فاحش داشت. جنس تمرین کواچ و مدل اداره تیم در حین تمرین توسط او با این مربیان آرژانتینی متفاوت بود اما ویژگی‌های فنی و اخلاقی مشترکی بین ولاسکو و لوزانو وجود دارد. البته من هنوز نحوه اداره تیم را توسط لوزانو در یک بازی رسمی ندیده‌ام چون تیم ملی هنوز مسابقه‌ای انجام نداده است.

عطایی ادامه داد: لوزانو مثل ولاسکو، خشک و بسته نیست و از طرفی مثل کواچ، کار را وا نمی‌دهد که این برای بازیکنان خوشایندتر است. برداشت من این است که زوج لوزانو و سیچلو، کارآیی بسیار خوبی خواهند داشت. لوزانو یک مربی با دیسیپلین و با تجربه است و سیچلو هم یک مربی تحلیلگر و ریزبین است. به اعتقاد من کادر فنی فعلی شاید بهتر از زمان ولاسکو باشد.

سرمربی تیم جوانان ایران در مورد کارآیی بیشتر یک مربی با دیسیپلین در والیبال ایران گفت: هیچ مربی بزرگی در دنیا وجود ندارد که دیسیپلین سخت، خشک و خاص خودش را نداشته باشد. دیسیپلین با سختگیری و بدرفتاری، تفاوت دارد. دیسیپلین، ایجاد نظم در مجموعه است. ورزشکار حرفه‌ای با مربی که دیسیپلین دارد می‌تواند نتایج بهتری بگیرد.

عطایی در مورد شانس المپیکی شدن تیم ملی خاطرنشان کرد: احتمال المپیکی شدن تیم ملی ایران بالای 90 درصد است و می‌تواند به عنوان یکی از 3 تیم برتر مسابقات انتخابی به المپیک صعود کند و سهمیه آسیا را در المپیک ریو به 2 تیم برساند. این تیم به المپیک خواهد رفت مگر اینکه اتفاق غیرمترقبه‌ای بیفتد.

عطایی در مورد شرایط تیم جوانان ایران اظهار داشت: والیبال، لایه‌های مختلفی دارد. رده نوجوانان، لایه نخست آموزش والیبال است و به همین خاطر، تمام انرژی ما در تیم جوانان، صرف تغییر نگرش و ذهنیت بازیکنان خواهد شد. بازیکنان فعلی تیم جوانان با تیم نوجوانان به مقام قهرمانی آسیا و سوم جهان رسیده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا به آنها تفهیم کنیم فاز جدید، بسیار سخت‌تر است و با سیستم، والیبال بازی کنند. در حال حاضر،‌ مشغول بدنسازی هستیم تا به تدریج وارد فاز تاکتیکی و هماهنگی شویم.

سرمربی تیم جوانان ایران ادامه داد: تقاضای 10 تا 15 بازی تدارکاتی را به فدراسیون والیبال برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داده‌ایم. حضور در ترکیه و اسلوونی جزو برنامه‌های پیشنهادی ماست که امیدواریم محقق شود.

سرمربی فصل پیش کاله درباره وضعیت این تیم در لیگ فصل بعد اظهار داشت: هیئت مدیره تیم کاله نیز در همین ماه جلسه‌ای خواهند داشت تا در مورد تیم فصل آینده تصمیم‌گیری شود.