به گزارش افکارنیوز،علي فتحالله زاده پس از پيروزي تيمش برابر پرسپوليس در گفت و گو با ایسنا، در مورد ركوردشكني استقلال، مشكلات تماشاگران و مسائل ديگر صحبت كرد كه مشروح آن را در زير ميخوانيد:

* استقلال توانست داربی هفتاد و یکم را به سود خود تمام کند و با پیروزی در سه داربی پشت سر هم یک رکورد را از خود بر جای بگذارد. نظر شما درباره این بازی چیست؟

فکر می‌کنم که همیشه بازی‌های این دو تیم خوب از آب در نمی‌آمد، اما جمعه بازی زیبایی را از هر دو تیم مشاهده کردیم. پرسپولیسی‌ها هم خوب دویدند، البته تیم ما سرتر بود. دو توپ را به تیرک دروازه‌ زدیم و چند موقعیت دیگر را نیز از دست دادیم. در مجموع بازیکنان ما خوب بازی کردند و به هواداران استقلال نیز تبریک می گویم که استقبال خوبی از این بازی انجام دادند. حتی در پله‌هایی که بین سکوها برای رفت و آمد قرار داده شده است، نیز تماشاگران نشسته بودند. فکر می‌کنم بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ورزشگاه آزادی حضور داشتند. بازیکنان استقلال در این بازی با غیرت و شجاعانه بازی کردند و در نهایت توانستند مزد تلاششان را بگیرند.

* بعد از مدت‌ها ظرفیت ورزشگاه آزادی کاملا پر شده بود. نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟

فوتبال بدون تماشاگر هیچ ارزشی ندارد، اگر فوتبال ارزشمند شده است، فقط به خاطر تماشاگران است. همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که هواداران زیادی را جذب کنند. این تماشاگران تیم‌شان را دوست دارند و بعضا هزار کیلومتر راه را طی می‌کنند تا این بازی را ببینند. این مسایل بسیار ارزشمند است. روز قبل از بازی که به اردوی تیم رفتم، ساعت ۱۲ شب دیدم که تعداد زیادی از تماشاگران اطراف استادیوم آزادی چادر زدند و در حال استراحت هستند. این افراد تا عصر فردا باید منتظر بمانند و انتظار یک بازی را بکشند. این مسائل واقعا به اعصاب افراد فشار وارد می‌کند. مگر شماره گذاری صندلی‌های استادیوم چقدر مشکل است که این کار را انجام نمی دهند؟ چرا خودمان را به آن راه زده ایم و می گوییم «نمی‌شود»، اگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند، این مسئولیت را به ما و پرسپولیس واگذار کنند و با آن‌ها کار را تقسیم کنیم و پیش ببریم و ورزشگاه آزادی را آباد کنیم. یعنی چی که نمی‌توانیم ۱۲۰ هزار صندلی را شماره گذاری کنیم؟ این اتفاقات در شان هواداران نیست و شرمنده هواداران هستیم. از هواداران تشکر می‌کنم که مقابل پرسپولیس ما را تنها نگذاشتند و با این که پس از باخت مقابل تراکتورسازی احساس می کردیم که شاید تماشاگر کمتری بیاید، آن‌ها آمدند و تیمشان را حمایت کردند، دستشان درد نکند.

*پرویز مظلومی با سه پیروزی پشت سر هم برابر پرسپولیس توانست هت تریک کند.

فکر می‌کنم پرویز مظلومی اولین مربی است که هت تریک می‌کند، به او تبریک می گویم، ان‌شاءالله با تدبیر کادر فنی تیم نتایج خوب ما ادامه داشته باشد. به هر حال این هم رکوردی است که پرویز مظلومی به باقی رکوردهایش اضافه کرده است.

* در فصل نقل و انتقالات جاسم کرار و علی کریمی به عنوان خریدهای خوب استقلال و پرسپولیس لقب گرفتند و از قول شما مطرح شده بود که کرار بهتر از کریمی است، حال در این بازی تقابل این دو بازیکن را دیدیم، با توجه به این موضوع کریمی بهتر بود یا کرار؟

فکر می‌کنم که هر دو بازیکن خوب بودند، من علی کریمی را خیلی دوست دارم و امیدوار هستم که صحبت‌های که انجام داده‌ بودم، دقیقا به گوشش رسیده باشد. کرار بازیکن تیم من است و بازیکن خوبی هم است، ولی کریمی بازیکن تیم ملی کشور من است و او را بسیار دوست دارم. او بازیکن بسیار ارزشمندی است. زمانی که این دو بازیکن را با یکدیگر مقایسه کرده بودم، گفتم که کرار بهتر است، چون که آن سال علی کریمی تا آخر فصل در ایران بازی نکرده بود. در مجموع باید بگویم که علی کریمی بازیکن تیم ملی ایران است و از بازی او لذت می‌برم، اما در بازی دیروز علی کریمی تنها بود و نتوانست کارهایی که دوست دارد را انجام دهد. فکر می‌کنم که او در پست اصلی‌اش بازی نکرد. این موضوع هیچ چیز از توانایی‌های کریمی کم نمی‌کند. او بازیکن بسیار بزرگی است و افتخار ایران است.

* قبل از این بازی بحث‌هایی مربوط به داوری محسن قهرمانی مطرح شده بود، اما در نهایت قضاوت به محسن ترکی داده شد. نظرتان در باره داوری این بازی چیست؟

من هم محسن قهرمانی و هم تمام داوران ایرانی را قبول دارم، حتی حاضر هستم داور داربی پرسپولیسی باشد، ولی خارجی نباشد. حتی گفته بودم که اگر داور پرسپولیسی هم بگذارید، اعتراض نمی‌کنم. تعدادی از دوستان گفتند که یکی از کمک‌های قهرمانی در شهرداری کارمند کاشانی است، که من گفتم هیچ اشکالی ندارد. داوری بازی هم خوب بود و محسن ترکی نیز از یکی از داوران خوب است، اما یک گله‌ای از او دارم. در بازی کرار خیلی کتک خورد و خطاهای زیادی روی این بازیکن انجام شد، اما نمی دانم چرا او به این مساله توجه چندانی نداشت. حتی در یک صحنه کار بسیار زشتی انجام شد و یکی از بازیکنان پرسپولیس موهای کرار را کشید که فکر می‌کنم این حرکت اخطار داشت، ولی ترکی به سادگی از آن گذشت.

* در بازی شب گذشته پرسپولیس بد بازی کرد یا استقلال خوب بود؟

فکر می‌کنم که پرسپولیس آن پرسپولیسی که مقابل ذوب آهن قرار گرفته بود، نبود.

* بعد از پیروزی در این بازی پاداش ویژه‌ای برای بازیکنان در نظر گرفته‌اید؟

از قبل هم گفته بودم که پاداش این بازی نیز مانند بازی‌های گذشته است و روی حرفم هم ایستادم، حتی یکی از خبرنگاران به من گفت که وقتی به رختکن بروی بازیکنان پاداش را بیشتر می‌کنند و من هم گفتم که این طور نیست و به رختکن هم نرفتم.

* با توجه به پیروزی در این بازی و روندی که تاکنون استقلال طی کرده است، ادامه کار این تیم را چطور می‌بینید؟

استقلال با بازی‌های خوبی که از ابتدای فصل تاکنون انجام داده است، از مدعیان قهرمانی در لیگ امسال است، فکر می‌کنم هر چه جلوتر برویم و بازیکنان هماهنگ تر شوند، بهتر کار خواهیم کرد.

* در داربی بعدی هم می‌توانید پیروز شوید؟

این تیم می‌تواند پیروز باشد، ما تیم خوبی بستیم و کادر فنی خوبی هم داریم و با توجه به این مسایل هر چیزی امکان پذیر است، اگر اراده داشته باشیم، هر کاری می‌توانیم بکنیم، اراده نعمتی است که خدا در وجود هر کسی قرار داده است و با آن می‌توان به هر چیزی رسید.

* پس از فشارهای AFC برای حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها بحثهیات مدیره‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس بسیار داغ شد. تکلیف هیات مدیره استقلال چه شد؟

هیات مدیره از اختیارات من خارج است و هیچ گونه مسوولیتی در این موضوع ندارم. دوستان حتما در حال بررسی اعضای هیات مدیره هستند و ان‌شاءالله به زودی آن را معرفی می‌کنند. به هر حال اگر از من مشورت بخواهند، نظرم را می گویم.

* شایعه‌ای مبنی بر استعفای شما به دلیل بدهی های باشگاه مطرح شده بود، صحت دارد؟

خير. كذب است، شب گذشته مثل هميشه از تونل رد شدم و از ورزشگاه خارج شدم.