به گزارش فارس، هنر آرایشگر در زمانهای قدیم صرفاً در کوتاهی مو و آرایش جزئی چهره خلاصه میشد اما این روزها دیگر آرایشگران از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به مشتریان خود ارائه میکنند.

گرفتن فال، پاکسازی و لایه برداری پوست، سولاریوم، فروش لوازم آرایشی - زیبایی و تجویز قرص‌های لاغری تنها بخشی از خدماتی است که این روزها توسط آرایشگاه‌های زنانه ارائه می‌شود و اگر آرایشگاهی از این تنوع خدمات برخوردار نباشد از نگاه مشتری درجه دو و سه را دریافت می‌کند.

فال و فالگیری در مکانی به نام آرایشگاه

از در آرایشگاهی در منطقه شرق تهران که داخل می‌شوی بساط فالگیری نخستین نکته‌ای است که توجهت را جلب می‌کند، گوشه‌ای از سالن آرایشگاه به فالگیری اختصاص دارد و عده‌ای از مشتریان نیز در انتظار رسیدن نوبتشان هستند تا از آینده نیامده‌ با خبر شوند!

وفتی به سراغشان می‌روی تا بدانی که چگونه می‌توان اط ریق چند قطعه کاغذ آینده را پیش‌بینی کرد در جواب می‌شنوی این فال، بسیار دقیق است.

در قسمت دیگر آرایشگاه نیز اتاق سولاریوم قرار دارد و تعداد بسیاری از دختران جوان با عشق زیبایی و برنزه شدن در انتظار ورود به این اتاق هستند و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن پوست در آرایشگاه‌های زنانه ممنوع است.

فروش لباس، لوازم آرایش، دستگاه‌های زیبایی و لاغری بخش دیگری از گستره فعالیت آرایشگاه‌های زنانه است اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که آرایشگاه‌های زنانه این روزها برای هر دردی نسخه‌های متعدد زیبایی، سلامتی و لاغری را تجویز می‌کنند و در اقدام عجیبی دیگر قرص‌های لاغری را به زنان و دخترانی ارائه می‌کنند که لاغری به کابوس شبانه آنها تبدیل شده است.

قرص‌های لاغری که توسط آرایشگاه‌های زنانه به مشتریان ارائه می‌شود عمدتاً حاوی ماده مخدر شیشه است و چه آسان روزگار شیرین بسیاری از زنان در سایه رسیدن به لاغری تباه می‌شود اما نکته جالب اینجاست که این قرص‌ها تحت عنوان ترکیبات گیاهی به زنان و دختران فروخته می‌شوند.

اعتیاد به شیشه با ۸۵ هزار تومان!

صاحب آرایشگاهی در منطقه پیروزی تهران که قرص‌های لاغری را در آرایشگاه خود ارائه می‌کند هزینه بسته‌های ۳۰ عددی را ۸۵ هزار تومان عنوان کرده و می‌گوید: این قرص‌ها هیچ اثر مخربی برای سلامتی زنان و دختران ندارد و برای کاهش وزن و سوزاندن چربی ۱۰۰ درصد مؤثر است.

وی وجود شیشه در ترکیبات این قرص‌ها را کاملاً کتمان می‌کند در حالی‌که عمده این قرص‌هایی که در آرایشگاه‌ها به زنان پیشنهاد می‌شود همان ماده مخدر شیشه است.

یکی دیگر از آرایشگرها در پاسخ به این پرسش که در ترکیبات این قرص‌ها ماده مخدر شیشه وجود دارد، می‌گوید: خیر در این قرص‌ها مواد مخدر وجود ندارد فقط ماده‌‌ای به نام " آمفتامین " در ترکیبات آنها وجود دارد.

این در حالی است که " آمفتامین " که صریحاً آرایشگر به آن اشاره می‌کند همان ماده اصلی ماده مخدر شیشه است.

محمد حسین زاده پژوهشگر اعتیاد در خصوص آمفتامین‌ها می‌گوید: آمفتامین‏ها گروهى از مواد محرک مغزى هستند که اغلب براى بهبود کارآیى وایجاد حالت سرخوشى توسط دانش‏آموزان، دانشجویان و رانندگان مورد سوء مصرف قرار مى‏گیرند و دارای عوارضی از جمله ‏افزایش ضربان قلب و فشار خون، خشکى دهان، تعریق، افزایش انرژى، کاهش اشتها، تهوع و استفراغ و بى خوابى هستند و به دلیل تأثیرشان در کاهش اشتها در اکثر قرص‌های لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه لاغر نمی‌کند اندام‌ها را به تحلیل می‌برد

وی می‌افزاید: شیشه از ترکیبات آمفتامین است که در آزمایشگاه‌ها و به شکل غیر قانونی ساخته می‌شود، شیشه با تحلیل رفتن اندام‌ها موجب لاغری می‌شود اما باید توجه داشت تحلیل اندام‌ها با لاغر شدن متفاوت است و این موضوعی است که زنان از آن آگاهی ندارند.

این پژوهشگر اعتیاد با بیان اینکه زنان در عرض دو تا سه هفته پس از مصرف شیشه سریع کاهش وزن پیدا می‌کنند، عنوان می‌کند: اما این کاهش وزن صرفاً تحلیل رفتن عضلات و اندام‌هاست اما به دنبال این لاغری فریبنده افسردگی و روان پریشی در انتظار زنان است.

بسیاری از مصرف کنندگان قرص‌های لاغری بدون اطلاع از مواد تشکیل دهنده شروع به استفاده از این قرص‌ها می‌کنند و نمی‌دانند که مواد مخدر و محرک این قرص‌ها چه آسیب‌های غیر قابل جبرانی را بر سیستم بدنی می‌گذارد.

ماده مخدر شیشه به آسانی در جامعه تولید و در دسترس قرار دارد به گونه‌ای که آرایشگاه‌های زنانه نیز به مکانی برای توزیع شیشه تبدیل شده‌اند و زنان و دختران جوان را طعمه باندهای مافیای مواد مخدر و شیشه می‌کنند.

اما آرایشگاه‌های زنانه با چه مجوزی اقدام به ارائه خدماتی می‌کنند که به هیچ عنوان در حیطه وظایف آنها تعریف نشده است؟ آیا آرایشگاه‌های زنانه که روزانه پذیرای تعداد زیادی از زنان و دختران جوان هستند زیر ذره بین نظارت‌ مسئولان قرار ندارند؟

فالگیری، کاهش وزن، تجویز نسخه‌های متعدد برای زیبایی پوست و در آخرین اقدام توزیع ماده مخدر شیشه، چگونه در حیطه وظایف آرایشگاه‌های زنانه تعریف شده است؟

یک آرایشگر زن که در بیشتر مواقع سطح تحصیلات بالایی هم ندارد چگونه می‌تواند مشاور زنان و دختران برای لاغری باشد؟ آزادی عمل زنان آرایشگر در ارائه خدماتی که به هیچ عنوان در حیطه وظایف آنها قرار ندارد نشانی بر این موضوع است که آرایشگاه‌های زنانه از از نگاه ناظران و مسئولان جا مانده‌اند.