به گزارش ايسنا، ٢٧ شهريور عابد كريمي كارشناس تربيتي همزمان با نزديك شدن به سال تحصيلي حديد مباحثي همجهت با اين موضوع را ارائه خواهد كرد.

همچنین پخش مستند «پیل نور» از دیگر بخش های «خانه ما» است که با پخش تصاویزی از وضعیت تدریس و مدارس روستای پیل نور نحوه آموزش و تدریس در اقصی نقاط کشور را بررسی می کند.

همچنین «خانه ما» با حضور هما هماوندی کارشناس توانمندسازی معلولان پیرامون کودکان مبتلا به «سندرم دان» ‌(کروزومی ‌٢١) دو مستند در راستای علل این بیماری در کودکان را تحلیل می کند.

«گیاه کیالک» از گیاهانی است که خواص دارویی آن توسط دکتر ملاهی در برنامه «خانه ما» مورد بررسی قرار خواهدگرفت.

در آیتم «کودک من» نیز علاوه بر آموزش تهیه کاردستی های مختلف، مخاطبان شاهد پخش گفتگوهایی در زمینه تغذیه و رابطه آن با سلامتی خواهند بود.

***

«از آسمان» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیماست که به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد به زندگی جانبازی از شهر یزد که به شهر دارالعباده معروف است، خواهد پرداخت.

«از آسمان» این بار برنامه خود را با معرفی امامزاده ای از نوادگان امام جعفر صادق(ع) در شهر یزد آغاز کرده و با پخش تصاویری از گنبد و بارگاه امام زاده جعفر واقع در شهر یزد که علاوه بر خاکش، مردمانش نیز به اهالی دارلعباده معروفند به سابقه ارادت مردم این خطه از سرزمین پهناور ایران نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) خواهد پرداخت.

دوربین برنامه «از آسمان» در این قسمت از برنامه خود که یکشنبه ‌٢٧ شهریور ساعت ‌١٨ / ٣ از شبکه دو روی آنتن می رود روزهایی از زندگی علی حائری جانبازی قطع نخاع از شهر یزد را در خود ثبت می کند و پس از گفتگو با وی و خانواده این بزرگوار به سراغ رشادتهای او در عملیات محرم و چگونگی قطع نخاع شدن وی در این عملیات خواهد رفت. علی حائری هم اکنون از مداحان اهل بیت(ع) است و در جلسات هفتگی خود با جانبازان آسایشگاه یزد به مداحی نیز می پردازد.

تاریخ اعزام این جانباز به خانه کعبه به خواست خدا با همان تاریخی که ‌٢۶ سال قبل در عملیات محرم قطع نخاع شده بود، مصادف شد.

عمليات محرم در دهم آبان سال ٦١ با رمز عمليات يا زينب (س) در منطقه عمومي شرهاني ـ زبيدات انجام شد و انهدام ٩ فروند هواپيما و هليكوپتر و ٢٦ دستگاه تانك و نفربر از دستاوردهاي عمليات محرم در سال ٦١ بود.