به گزارش پانا، سردار علیرضا اکبرشاهی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که سارقان مسلح با ورود به عنف به یک باغ شخصی که در آن مهمانی خانوادگی برگزار شده بود اقدام به سرقت کرده و قبل از این که فردی بتواند با پلیس تماس بگیرد متواری شدهاند که پس از دریافت این خبر، اکیپ ویژهای از ماموران به محل حادثه اعزام شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز ادامه داد: با حضور ماموران در محل حادثه، مشخص شد که چند سارق مسلح با ورود به عنف به یک باغ و ویلای شخصی که در آن مهمانی خانوادگی برگزار شده بود، ابتدا اقدام به شلیک‌هوایی و ایجاد رعب وحشت کرده‌اند.

وی افزود: در ادامه این افراد با جمع‌کردن مهمانان به یک اتاق و تحت کنترل قرار دادن آنان اقدام به سرقت دو مجسمه قیمتی، یک ساعت مچی گرانبها به ارزش ۵۰ میلیون تومان، یک دستگاه خودرو بنز به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان و همچنین سه میلیون تومان وجه نقد کرده و بلافاصله متواری شده‌اند.

اکبرشاهی با بیان اینکه به دنبال این حادثه طرح مهار و کنترل شدید کلیه محورهای نزدیک به محل حادثه به اجرا درآمد و اقدامات اطلاعاتی ویژه برای شناسایی سارقان مسلح آغاز شد، خاطرنشان کرد: پس از ۱۲ ساعت از وقوع این حادثه خودرو سرقتی که در کنار جاده رها شده بود شناسایی و کشف شد و همزمان با آن کلیه یگان‌های مرتبط در حال انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده برای به دست آوردن سرنخ از سارقان بودند که مشخص شد دو مجسمه تزئینی قیمتی که به سرقت رفته بودند در یکی از مناطق شهرستان ملارد در حال معامله است.

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز ادامه داد: پس از شناسایی آدرس دقیق محل معامله که قرار بود درآن یکی از سارقان دو مجسمه را به یک خریدار بفروشد، ماموران در یک عملیات غافلگیرانه این فرد به نام «حامد» را که از افراد سابقه‌دار است دستگیر و یک قبضه سلاح کمری به همراه سه فشنگ جنگی از وی کشف و ضبط شد.

اکبرشاهی تصریح کرد: در ادامه بازجویی‌ها مشخص شد که این سرقت با هماهنگی و طراحی زنی به نام «مریم» همسر یکی از کارکنان شرکت صاحب ویلا طراحی و به اجرا درآمده است که با دریافت این اطلاعات، این فرد نیز دستگیر و با اعترافات او هویت سایر اعضای این باند نیز مشخص شد و در عملیات‌های جداگانه پنج سارق دیگر به نام‌های «سمیه. ق»، «پرویز. ب»، «هاشم. ک» و «ندا. ح» و «سجاد. ک» دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز گفت: با بازرسی منزل یکی از افراد دستگیرشده به نام سجاد کلیه اموال مسروقه کشف و ضبط شد و متهمان دستگیرشده پس از اعتراف به جرم ارتکابی خود تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.