به گزارش خبرگزاری مهر، این کروکودیل در حدود ۵.۵ متر طول و حدود یک تن وزن دارد. این "مگا خزنده" توانست وارد کتاب برترینهای ۲۰۱۲ گینس شود.

طول این کروکودیل می توانست از این میزان هم بیشتر شود اما در طول یک درگیری که این خزنده در سال ۱۹۸۴ در مناطق شمال استرالیا با یک شکار داشت ۲۰ سانتیمتر از دم خود را از دست داد.

این خزنده عظیم در بزرگداشت نام مشت زن افسانه ای " کاسیاس کلی "، " کاسیاس " نامیده می شود. کاسیوس از ۲۴ سال قبل در پارک باغ وحش " مارینلند " در جزایر سبز کوئینزلند تحت مراقبتهای " جورج کریگ " قرار دارد.

این کروکودیل گینس یکی از معدود برترینهایی است که عکسش در دو صفحه این کتاب چاپ شده است. سن این خزنده در حدود ۱۰۰ سال تخمین زده شده است.

براساس گزارش دیلی میل، اندازه گیری کاسیاس برای ورود به گینس چندان ساده نبود.

در این خصوص " جورج کرگ " توضیح داد: " ما ماهها برای این اندازه گیری برنامه ریزی کردیم. سرانجام تصمیم گرفتیم از یک وان استفاده کنیم. بعد آن را بیرون آوردیم و به آرامی و با یک وعده غذایی بزرگ در داخل وان گذاشتیم. سپس به مدت چندین ساعت من به همراه نوه ام، تادی، به آهستگی به آن نزدیک شدیم و توانستیم آن را متر کنیم. "

این اندازه گیری برای صاحبانش بسیار خطرناک و برای کاسیاس بسیار استرس زا بوده است.

البته این احتمال وجود دارد که عنوان برترین بودن این خزنده به زودی از سوی کروکودیل دیگری که به تازگی در فیلیپین شکار شده و طول آن بین ۶ تا ۷ متر است ربوده شود.

هرچند تا زمانی که این رقیب احتمالی در یک قفس قابل قبول قرار نگیرد و با دقت اندازه گیری نشود از سوی گینس پذیرفته نخواهد شد.

رقیب فیلیپینی کاسیاس، " لولانگ " نام دارد و حتی بدون ثبت یک رکورد رسمی نیز بسیار مشهور است. مقامات فیلیپین آن را برای جذب توریستها شکار کرده اند.











کاسیاس



لولانگ رقیب کاسیاس