به گزارش مهر، دو بانک ملی و ملت امسال برای جذب بیشتر متقاضیان حج عمره و رقابت در انجام ثبت نام، روشهای جدیدی را در پیش گرفته اند، به طوریکه بازاریابان شعب مختلف هر دو بانک به محل کار مشتریان خود مراجعه کرده و به آنها اعلام می کنند که شعبه آمادگی ارائه خدمات را با حضور در محل کار افراد و مشتریان دارد.

یکی کارشناس بانکی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: امسال استقبال بسیار زیادی برای ثبت نام حج عمره صورت گرفته است.

پیش از این مقرر شده بود که تعداد ثبت نام متقاضیان حج عمره حدود ۳ میلیون نفر باشد اما به نظر می رسد که تعداد افراد ثبت نام شده تاکنون به بیش از این تعداد رسیده است.

این در حالی است که بر اساس قرارداد همکاری منعقد شده میان سازمان حج و زیارت و دو بانک ملی و ملت آغاز ثبت نام متقاضیان از روز پنج شنبه ۲۴ شهریورماه جاری بوده است، زمان پایان ثبت نام هم بر اساس اخبار رسمی حدود یک ماه در نظر گرفته شده بود و البته از سوی دیگر به صورت غیر رسمی عنوان شده بود که سازمان حج و زیارت زمان پایان یافتن ثبت نام را اعلام خواهد کرد.

براین اساس با گذشت تنها کمتر از ۳ روز از آغاز ثبت نام متقاضیان به نظر می رسد که فرصت برای انجام ثبت نام به پایان رسیده باشد، شاید یکی از دلایل همین امر آغاز زود هنگام ثبت نام و رقابت بانکها در این راستا از هفته های قبل بوده است.

برخی ها پیش بینی می کردند به دلیل افزایش مبلغ ودیعه ثبت نامی در سال جاری نسبت به سالهای قبل، تعداد متقاضیان و درخواست کنندگان کاهش یابد، اما این امر بالعکس شد.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت هزینه ثبت نام حج عمره برای افراد بالای ۱۰ سال، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان و برای افراد زیر ۱۰ سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان می باشد، همچنین زمان پایان ثبت نام نیز توسط سازمان مذکور اعلام خواهد شد.

مسئولان سازمان حج اعلام کرده اند که متقاضیان تا ۲۴ مهرماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند. با توجه به اینکه اولویتهای اعزام با قرعهکشی تعیین میشود به همین دلیل تاخیر در روز ثبت نام تاثیری در اعزام برای متقاضیان ندارد و توصیه شده است که از ازدحام در شعب پرهیز کنند.