مبعث با رامبد جوان و مهدی پاکدل از رادیو تهران

 ویژه برنامه «صبح تهران» با رامبد جوان درباره برنامه خندوانه گفت‌و‌گو می‌کند، مجید اخشابی از دیگر مهمانان این برنامه است که با ترانه‌ای با عنوان «حضرت باران» لحظات شادی را برای شنوندگان به ارمغان می‌آورد.

نصرالله عسگری، نیز رباعی در مدح حضرت رسول اکرم محمد مصطفی (ص) می‌خواند، حاج آقا ابوالقاسمی، کار‌شناس مذهبی برنامه درباره اینکه چرا مبعث را عید می‌دانیم، صحبت می‌کند و محمدرضا حسن بیگی، کار‌شناس ادبی برنامه در خصوص حضرت محمد (ص) و شعر پارسی می‌گوید.

مهدی رادفر تهیه کننده، پیمان قریب پناه گوینده و اعظم قربانپور گزارشگر از عواملی هستند که با این برنامه همکاری می‌کنند.

مهدی پاکدل و مینا ساداتی بازیگران فیلم محمد رسول الله (ص)

محمد رسول الله (ص) فیلمی در گونه تاریخی است که به کارگردانی مجید مجیدی، داستان زندگی کودکی پیامبر اسلام (ص) را روایت می‌کند. شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه «عیدانه مبعث» از ساعت 10 با مهدی پاکدل در نقش ابوطالب و مینا ساداتی در نقش آمنه مصاحبه می‌کند.

گفت‌و‌گو با خوانندگانی که اثری از مبعث و حضرت محمد (ص) داشته‌اند از جمله مجید اخشابی، پیام عزیزی، قاسم رفعتی و حمید فولادی از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

نمایش رادیویی «خاستگاه نور» از اشعارعلی موسوی گرمارودی، در رابطه با بعثت نبی اکرم (ص) پخش و با این شاعر اهل بیت (ع) گفت‌و‌گو می‌شود.

از دیگر بخش‌های عیدانه مبعث می‌توان به زیارتنامه حضرت محمد (ص) و کلام رهبری اشاره کرد.

علاوه بر این، در بخشی از برنامه واقعه مبعث در شعر و ادب فارسی و بحث فلسفه بعثت با حضور حجت الاسلام سید صالح یاسینی، کار‌شناس مذهبی برنامه بررسی خواهد شد.

در بخش «کتاب‌شناسی» کتاب‌ حدیث نبوی صلی الله علیه و آله نهج الفصاحه معرفی و فلسفه عدد 40 و القاب پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) تحلیل و بررسی می‌شود.

فلسفه کوه، مباحث مبعث و حضرت رسول اکرم (ص) در آیات قرآنی از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است که به تهیه کنندگی ساناز باقری و اجرای فاطمه نصرآبادی از موج اف.‌ام ردیف 94 مگاهرتز تقدیم مخاطبان رادیو تهران می‌شود.

سوگل طهماسبی بازیگر فیلم یوسف پیامبر (ع)

ویژه برنامه «بخوان» در روز مبعث ساعت 9تا 10 با حضور سوگل طهماسبی بازیگر فیلم یوسف پیامبر (ع) و روزگار قریب و نریمان خواننده روی آنتن می‌رود.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به مستند قاری و معلم قرآن، آیتم انتخاب نام فرزند، کار‌شناس مذهبی، آیتم دردانه هر چه دلِ تنگت می‌خواهد بگو اشاره کرد که به تهیه کنندگی مریم سادات آصفی پخش خواهد شد.

پیام آسمانی

از دیگر برنامه‌هایی که ویژه مبعث تدارک دیده شده «پیام آسمانی» است که با بخش‌های اخلاق، مهربانی، بردباری و صبوری حضرت محمد (ص) و موضوع مبعث پخش می‌شود. حجت الاسلام شیروانی، کار‌شناس مذهبی برنامه نیز درباره انتخاب پیامبر اول اسلام و چگونگی برچیده شدن خرافه پرستی صحبت می‌کند.

پیام آسمانی کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به تهیه کنندگی یاسر کطائیان، گویندگی سعیده هاشمی و گزارش‌هایی از اعظم قربانپور از رادیو تهران روی آنتن می‌رود.