حملات هوایی عربستان به یمن از سرگرفته شد

"حمزه الحوثی" عضو شورای سیاسی انصارالله یمن که در گفتگوهای کویت شرکت دارد در کنفرانسی خبری گفت: حملات هوائی به یمن پس از چندین روز توقف از سر گرفته شده است و این بحران خطرناکی است.

وی گفت: ما اعتراض شدید خود را به سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی اعلام و تاکید کرده ایم که هدف از این اقدامات متوقف کردن رایزنی هاست.ما اعلام کرده ایم که پایبندی به آتش بس باید کامل و فراگیر باشد و هرگونه اقدام جنگی اعم از هوائی یا زمینی و دریائی باید متوقف شود.

حمزه الحوثی افزود: ما تاکید می کنیم که ادامه این گونه اقدامات، نقض آتش بس محسوب می شود و ممکن است منجر به اتفاقاتی شود که عواقب خوبی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما امروز جلسات را از سر گرفته ایم و تلاش می کنیم جلسات را از آنجائی که به علت عقب نشینی طرف مقابل متوقف شده بود از سر بگیریم. در جلسات برگزار شده تصمیم گرفته شد که کمیته ها و یا کار گروه هایی تشکیل شود تا به بررسی دیدگاههای مطرح شده بپردازد. یک کمیته درباره امور سیاسی وتشکیل حکومت جدید و کمیته ای دیگر برای امور امنیتی و نظامی و کمیته ای دیگر برای امور انسانی خواهد بود. تشکیل این کمیته ها هنوز قطعی نشده است و هنوز بحث ها درباره آن ادامه دارد.