سوگلی های ژنرال در برابر تراکتورسازی+تصاویر

حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تراکتورسازی باعث شده تا بر میزان حساسیت های جدال استقلال با این تیم تبریزی بیشتر از قبل شود به خصوص که امیر تا همین فصل پیش سرمربی آبی پوشان پایتخت بود و در استادیوم آزادی با بیشتر ستاره های فعلی تیم تهرانی به مصاف رقبا می رفت. در بین تمام بازیکنان استقلال که امروز به مصاف تیم سرمربی سابق خود می روند رویارویی سه بازیکن با تراکتور می تواند جالب توجه باشد، سه بازیکنی که جزو محبوبان و بازیکنان مورد علاقه قلعه نویی بودند و در زمان این مربی پیراهن استقلال را برتن کردند.

 

خسرو حیدری

 

سال 1383 بود که برای بار اول در زمان مربیگری قلعه نویی در تمرینات استقلال حاضر شد تا فوتبالش را در این تیم پیگیری کند آن هم بعد از درخشش خیره کننده با پیراهن ابومسلم مشهد. اما تنها یک جلسه تمرین کرد و به دلیل اختلافات مالی با مدیر اجرای وقت باشگاه سر از پیکان در آورد تا شاگرد همایون شاهرخی شود. بعد از یک فصل اما قلعه نویی که نمی خواست این بازیکن را به رقیب دیرینه اش پرسپولیس بدهد به هر شکلی بود خسرو را آبی پوش کرد تا از سال 1384 این بازیکن شاگرد امیر قلعه نویی شود. خسرو به قدری نزد امیر محبوب بود که وقتی این مربی سر از اصفهان و سپاهان در آورد هم حیدری را با خود به نصف چهان برد و بعد از آن هم در هر مقطعی که در استقلال بود مدافع هافبک ملی پوش استقلال جزو نفرات سوگلی اش محسوب می شد.

 

 

 

امید ابراهیمی

 

در دومین فصل از حضور در سپاهان امیر قلعه نویی بازیکنی را به جمع شاگردانش اضافه کرد که کمتر کسی تا آن زمان نامی از او شنیده بود. امید ابراهیمی جوان شمالی که فصل درخشانی را در شهرداری بندرعباس زیر نظر عباس سرخاب طی کرده بود به توصیه این مربی سر از تیم قهرمان لیگ برتر در آورد و به پدیده آن سال فوتبال ایران تبدیل شد.امید جزو بازیکنان محبوب قلعه نویی شد تا جایی که این مربی او را بهترین هافبک دفاعی ایران نامید و مدعی شد ابراهیمی حقش پوشیدن پیراهن اصلی تیم ملی در جام جهانی 2014 بود. بعد از اتمام قرارداد با سپاهان با یک تماس قلعه نویی ابراهیمی استقلالی شد تا دوباره شاگرد امیر شود و در این سال ها او هموازه جزو سوگلی های این مربی قلمداد شده است.

 

 

 

سجاد شهباززاده

 

مهاجمی که در سایپا رشد کرد و برای خود اسم و رسمی به ثبت رساند هم از آن دسته بازیکنان محبوب قلعه نویی است. سجاد هم مثل دو نفر قبلی درست در زمان حضور امیر روی نیمکت استقلال به جمع آبی پوشان پیوست با این تفاوت که نتوانست با درخشش خود مانع ناکامی های دو فصل پایانی قلعه نویی در تیم آبی پوش پایتخت شود. شهباززاده اما تحت هر شرایطی زیر نظر این مربی در ترکیب اصلی قرار می گرفت و در چند پست کلیدی برای استقلال بازی می کرد چون قلعه نویی همواره او را بازیکنی معرفی می کرد که توانایی های بالقوه ای دارد و می تواند به یکی از باشگاه های بزرگ اروپایی بپیوندد.

 

 

 

حالا این سه بازیکن که اتفاقا در فصل جاری هم نقش غیر قابل انکاری در مدعی بودن استقلال ایفا کرده اند در حساس ترین جدال فصل باید به مصاف تراکتورسازی قلعه نویی بروند و زمینه شکست این تیم و سرمربی سابق شان را فراهم کنند.