اتفاقی عجیب در تاریخ لیگ برتر!

پرسپولیس در شرایطی راهی تبریز شد که خوب می دانست برتری مقابل گسترش فولاد می تواند گامی بلند برای این تیم در راه رسیدن به قهرمانی باشد به همین خاطر برانکو و شاگردانش یک بار دیگر قدرت تاکتیکی و فنی خود را به رخ کشیدند و با ثبت یک برد پرگل دیکر در آستانه رسیدن به افتخاری جالب توجه قرار گرفتند.

نکته جالب در خصوص پرسپولیس این فصل که حالا مدعی شماره یک قهرمانی است به موفقیت بدون داشتن یک گلر خوب برمی گردد. معمولا مربیان فوتبال اعتقاد دارند داشتن یک دروازه بان ششدانگ در اردوی تیم می تواند از اصلی ترین ارکان قهرمانی ها باشد به همین خاطر همواره به دنبال جذب بهترین گلرها هستند اما این بار قصه گلرهای پرسپولیس متفاوت تر از همیشه پیش رفت و برانکو نشان داد با نداشتن یک گلر خوب هم می توان به موفقیت رسید!

 

 

پرسپولیس فصل را با محرومیت سوشا آغاز کرد جایی که ایمان صادقی خرید عجیب از ملوان به مرد شماره یک تیمش تبدیل شد و در سه هفته ابتدایی این تیم با اشتباهات صادقی درون چارچوب دروازه تنها یک امتیاز از 9 امتیاز ممکن را به دست آورد تا ایستادن در جایگاه شانزدهم جدول را نیز تجربه کند. البته بعد از بازگشت سوشا هم اوضاع چندان برای پروفسور و تیمش تغییر نکرد چون این بازیکن هم نتوانست انتظارات را برآورده کند.

 

سوشا مکانی با انواع و اقسام اشتباهات فنی و حاشیه ای تا می توانست برای پرسپولیس دردسر درست کرد از آن سو لوبانف ازبک هم در تمام بازی هایی که به میدان رفت نشان داد آن بازیکنی نیست که بتوان روی حضورش 100 درصد حساب باز کرد چون او هم اشتباهات زیادی در جایگیری هایش دارد. با این وجود پرسپولیس برانکو با تمام ضعف هایی که در این پست و همچنین ساختار تدافعی اش می دید توانست نتیجه ای رویایی کسب کرده و پرسپولیس بدون گلر ششدانگ را در یک قدمی قهرمانی قرار دهد. اتفاقی که ممکن است تا چندین سال دیگر تیمی نتواند از عهده انجامش بربیاید.

 

 

با نگاهی به تیم هایی که در سال های گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داده اند می بینیم که همواره هر کدام شان از یک گلر خوب و تاثیرگذار سود می بردند نکته ای که در پرسپولیس این فصل دیده نمی شد و همواره هم نگرانی های خاصی را میان طرفداران پرشمار این تیم رقم زده بود. نه سوشا مکانی انتظارات را با آن همه حاشیه و جنجال برآورده کرد نه لوبانف که در نقل و انتقالات زمستانی به جمع شاگردان برانکو پیوست نشان داد گلر ایده آلی است اما با این حال برانکو بدون این که نگرانی از بابت نداشته هایش در درون دروازه به دل خود راه بدهد کار را به نحوی جلو برد که با نقاط قوتش در پست های دیگر کاری کرد کمترین فشار روی دروازه اش وارد شود.

 

در این بین بد نیست اشاره ای هم به پیکان فصل گذشته داشته باشیم جایی که مسئولان باشگاه با هزینه سرسام آور مهدی رحمتی را با چند میلیارد به تیم خود بردند به این امید که او بتواند راه را برای موفقیت های خودروسازان طبق همان ایده مربیان هموار کند اما پیکان با رحمتی چند میلیاردی سقوط کرد ولی امسال پرسپولیس با نداشتن یک گلر موفق در یک قدمی جام قهرمانی قرار گرفت تا کار بزرگ برانکو بیشتر به چشم بیاید.