مسئولان بی‌تفاوت فضای مجازی به اندازه قاتل ستایش مقصرند

خانم فرشته روح‌افزا گفت: من به مسئولان هشدار می‌دهم که اگر مراقب فضای مجازی نباشند و فضای تفریح و ازدواج را برای جوانان فراهم نکنند باید منتظر «ستایش»های دیگر و بلکه حوادثی فجیع‌تر از این ماجرا باشند.

وی در گفت‌وگو با شبکه دانا ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص تأثیر عضویت قاتل «ستایش» در کانال‌های مستهجن تلگرام اظهار داشت: دسترسی به صفحات مستهجن امروز و با وجود شبکه‌های اجتماعی خیلی راحت‌تر از قبل شده و جوانان و نوجوانان اگر قبلاً برای دسترسی به این صفحات نیاز به اینترنت و فیلترشکن و کامپیوتر داشتند، امروز به راحتی می‌توانند با تلفن همراه خود به صفحات مستهجن دسترسی داشته باشند.

روح‌افزا با بیان اینکه اولیا نمی‌توانند همواره تلفن همراه فرزندان خود را بررسی کنند و در تمام ساعات روز وقت‌شان را پای تلفن همراه فرزندانشان بگذرانند عنوان کرد: جوانان و نوجوانانی که امروز در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در سنی هستند که تازه بلوغ آنها شکل گرفته و خیلی از مسائل برای آن‌ها ناشناخته و تحریک‌آمیز است.

وی با تأکید بر اینکه مشاهده فیلم مستهجن و عضویت در کانال‌های مستهجن تلگرام یکی از عوامل تحریک قاتل «ستایش» بوده خاطرنشان کرد: وقتی ما با وسواس در خصوص مسئله فیلترینگ صحبت می‌کنیم، وقتی جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار نمی‌شود، وقتی مسئولان فرهنگی ما بی‌خیال همه چیز هستند و هیچ کار مؤثر و مفیدی انجام نمی‌دهند؛ واقعاً ما چه انتظاری داریم که یک جوان با مشاهده چنین صحنه‌هایی دست به اعمال شیطانی نزند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولانی که در این دوران نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت عمل کرده‌اند به اندازه قاتل «ستایش» مقصر هستند گفت: ما اگر بخواهیم اینترنت را با این قیمت گزاف داشته باشیم و از طرفی در فضای اجتماعی هم شرایط عفاف و حجاب طوری باشد که خود عاملی برای تحریک جوانان باشد و دسترسی به صفحات مستهجن هم راحت شده باشد؛ چگونه می‌خواهیم از جنایات این چنینی در جامعه جلوگیری کنیم.

روح‌افزا با بیان اینکه فردی مثل قاتل «ستایش» وقتی این وضع آرایش و ساپورت را در جامعه می‌بیند و بعد در شبکه‌های اجتماعی هم صفحات مستهجن را دنبال می‌کند، به دنبال راهی برای تخلیه روحی و روانی خود می‌گردد اظهار داشت: مسئولان ما شرایط تفریح برای جوانان را در جامعه فراهم نکرده‌اند، شرایط ازدواج را فراهم نکرده‌اند، بانک‌های ما می‌توانند وام خودرو بدهند ولی وام ازدواج نمی‌توانند بدهند، حال می‌خواهند که این جوان چطور خود را در جامعه تخلیه کند.

وی با تأکید بر نقش مسئولان در حادثه قتل «ستایش» اظهار داشت: من به مسئولان هشدار می‌دهم که اگر مراقب فضای مجازی نباشند و فضای تفریح و ازدواج را برای جوانان فراهم نکنند باید منتظر «ستایش»های دیگر و بلکه حوادثی فجیع‌تر از این ماجرا باشند. سؤال من از مسئولان این است که اگر این حادثه برای یکی از فرزندان خودشان رخ می‌داد چه می‌کردند؟