انتقاد تند استقلالی ها به رحمتی

سهراب بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت استقلال خوزستان گفت: تا قبل از برگزاری دیدارهای هفته بیست و نهم سه تیم شانس‌شان برای کسب مقام قهرمانی به طور یکسان بود اما بعد از برگزاری مسابقات این هفته و شکست استقلال شانس این تیم بسیار کم شد و جدال قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال خوزستان است.

وی افزود: استقلال خوزستان تیم بسیار شایسته‌ای است که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذارد. آنها با تعدادی جوان بی‌نام و نشان توانسته‌اند امتیازات لازم را کسب کنند و در کورس قهرمانی باشند. در نیم‌فصل اول امتیازات را به خوبی به دست آورد و این تفکر بین کارشناسان بود که حریفان این تیم را در نیم فصل دوم جدی‌تر می‌گیرند و با توجه به شناخت توانایی‌هایش با آنها مقابله می‌کنند اما استقلال خوزستان توانست به عملکرد خوب خود تداوم ببخشد و از لحاظ تاکتیکی و فنی عملکرد خوبی داشته باشد. به نظر من آنها تا همین حالا هم کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است، اظهار داشت: پرسپولیس و استقلال خوزستان شانس بیشتری دارند اما استقلال هم نباید ناامید باشد. به هر حال بردن ذوب آهن در اصفهان و شهر خودی کار آسانی نیست. استقلال خوزستان باید با همه وجود مقابل این تیم بازی کند تا به قهرمانی برسد. هر اتفاقی ممکن است در هفته آخر رقم بخورد.

بختیاری‌زاده در مورد شکست استقلال مقابل تراکتورسازی خاطرنشان کرد: استقلال به هیچ وجه مستحق کسب پیروزی مقابل تراکتورسازی نبود و حتی استحقاق رسیدن به تساوی را نداشت.این تیم می‌توانست گل‌های بیشتری هم دریافت کند. استقلال در کار دفاع و سازمان دفاعی بسیار ضعیف بود. بازیکنان اشتباهات زیادی داشتند و به جز سانتری که منجر به دو گل شد چیز دیگری از این تیم ندیدم.

پیشکسوت استقلال در ادامه تأکید کرد: عدم تمرکز در بازیکنان استقلال به خصوص کاپیتان تیم باعث ارائه عملکرد نه چندان خوب شد. رفتار رحمتی به عنوان کسی که سال‌ها فوتبال بازی کرده‌ام را نپسندیدم. این رفتارها در شأن استقلال نیست و شاید آن صحنه باعث شد او تمرکزش را از دست بدهد و به همین خاطر توپ به راحتی از دستانش خارج شد و گل خوردند.استقلال تا به اینجا خوب نتیجه گرفته و این مسئله را تحسین می کنم اما مسئولان استقلال نباید خودشان را فریب بدهند و حقیقت را کتمان کنند. استقلال به هیچ عنوان از لحاظ تیمی عملکرد خوبی نداشته است و با همه احترامی که برای اعضای این تیم قائلم آنها به بازیکنان باکیفیتی برای فصل بعد نیاز دارند.

وی افزود: شاید بازیکنان باکیفیت استقلال به 3 یا 4 نفر نرسند. نمی‌خواهم تلاش بازیکنان را بی‌ارزش کنم اما تیم بزرگ بازیکن بزرگ میخواهد. یکی از مسائلی که به استقلال کمک کرد تا نتایج خوبی تا هفته‌های پایانی بگیرد ضعف حریفان این تیم بود که در نیم‌فصل اول کیفیت لازم را نداشت.

بختیاری‌زاده در مورد اینکه قبل از بازی جوی به وجود آمد که استقلالی‌ها را مقابل امیر قلعه‌نویی قرار داد، عنوان کرد: نه تنها امیر قلعه‌نویی بلکه هر کس دیگری هم که سرمربی حریف بود نباید مورد بی‌احترامی قرار بگیرد. این رفتارها در هیچ جای دنیا پسندیده نیست. فرقی نمی‌کند که روی نیمکت حریف چه کسی نشسته است. اگر جای قلعه‌نویی، برانکو، علی دایی، فریادشیران و ... هم بود باید به عنوان مربی و معلم احترامش حفظ می‌شد. باید به مربی و بازیکن حریف احترام گذاشت. بازیکن بزرگ باید رفتارش هم بزرگ باشد.

پیشکسوت استقلال در پایان در مورد اینکه بحث برکناری پرویز مظلومی مطرح شده است، عنوان کرد: به شخصه با تغییرات موافق نیستم اما اگر استقلال می‌خواهد تغییری در تیمش به وجود بیاورد بهتر است این کار را پس از فینال جام حذفی انجام دهد.