گلایه های متقاضیان مسکن مهر پردیس

گروه اقتصادی- 18 ماه انتظار معمول اکنون تبدیل به 45 ماه شده و متقاضیان دیگر از وعده های تکراری و توخالی دولت و مسوولان ساخت این پروژه ناامید شده اند.

به گزارش افکارنیوز، متقاضیان مسکن مهر که معمولا افرادی با بنیه اقتصادی ضعیف هستند و به همین دلیل سعی کرده اند مبلغ ناچیزی را تهیه و برای این طرح ثبت نام کنند به وعده های وزیر دولت قبل دلخوش کرده بودند که می توانند با پرداخت اقساط به مدت 20 سال سرانجام مالک واقعی خانه های خود شوند.

قنبری یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در این باره به خبرنگار افکارخبر گفت: اواخر اردیبهشت ماه سال 92 وزیر دولت وقت از تصویب مصوبه ای با موضوع افزایش مدت بازپراخت اقساط تسهیلات مسکن مهر از 15 سال به 20 سال  و ابلاغ بخشنامه های این مصوبه به شعبات بانک مسکن خبر داد.

وی افزود: به گفته وزیر این مصوبه شامل حال همه متقاضیان می‌شود، حتی آن دسته از متقاضیانی که دفترچه اقساط آنها صادر شده است می‌توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن دفترچه قسط 15ساله را تحویل داده 20ساله دریافت کنند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت حدود 36 ماه از آن تاریخ و با وجود تأخیر 30 ماهه در تحویل این واحدها، مسوولان شرکت عمران پردیس برای تزریق پول بیشتر به این پروژه 5 میلیون تومان به مبلغ تسهیلات اضافه کرده اند و در کمال تعجب با وجود این افزایش نه تنها بازپرداخت اقساط تسهیلات 20 ساله نشده بلکه از 15 به 14 سال نیز کاهش یافته است.

قنبری تاکید کرد: این درحالی است که دولت فعلی دلیل گرفتن چند برابری پول از متقاضیان را مصوبات دولت قبل می داند هرچند مصوبه دولت قبل مبنی بر افزایش مدت زمان بازپرداخت از 15 به 20 به فراموشی سپرده شده است.

وی توضیح داد: متاسفانه شرکت عمران پردیس با ترفندهای مختلف، متقاضیان را مجبور می کند تا پول واریز کنند.

وی درباره خواسته فعلی متقاضیان مسکن مهر پردیس بیان کرد: بنده به همراه بیش از 2600 نفر از متقاضیان در گروهی با عنوان ساکنان مسکن مهر پردیس در حال پیگیری این مصوبه هستیم و همچنین بابت مصوبه غیرقانونی دولت قبل هم که اجازه برداشت از حساب های مسکن متقاضیان را برای هزینه در انجام پروژه های خدمات زیربنایی و روبنایی داده بود نیز شکایتی در دیوان عدالت اداری ثبت کرده ایم که گویا قرار است اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

وی عنوان کرد: متاسفانه دولت فعلی و شرکت عمران بر اساس مصوبه غیرقانونی پول مردم را جای دیگه ای هزینه کرده اند به طوری که اکنون واحدهای این پروژه نیمه کاره رها شده و به گفته مسوولان بودجه برای ادامه و اتمام طرح وجود ندارد.

وی گفت: از آن سو مصوبه دولت که به نفع متقاضیان بوده و بر اساس آن زمان بازپرداخت اقساط باید 20 ساله می شده نیز نادیده گرفته شده و این مدت به 14 سال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین هر یک از متقاضیان بین  3 تا5 میلیون تومان، جریمه سود دوران مشارکت شده اند که علت آن را عدم تحویل واحدها و کم کاری شرکت عمران عنوان کرده اند در حالی که شرکت عمران از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده و مسوولان تاکید می کنند شرکت طرف حساب متقاضیان نبوده و داور مرضی الطرفین است.

قنبری اظهار کرد: برای رسیدن به حق خود در فضای مجازی اقدام به انتشار مستندات و وضعیت نامناسب این پروژه و وعده های تو خالی و مکرر کرده ایم هرچند در این بین عده ای که تحت حمایت مدیران شرکت عمران بوده و خود را نماینده متقاضیان معرفی کرده و درصدد گرفتن ماهی از این آب گل آلود هستند  و سعی می کنند اوضاع را برای زیاده خواهی های شرکت عمران پیش برده و با کارها و اقدامات مختلف نگذارند اعتراضات ما به گوش مسوولان دولتی برسد.

وی گفت: