ترامپ برای شهردار مسلمانِ لندن استثنا قائل شد!

"دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پیشتر ادعا کرده بود مسلمانان اجازه ورود به آمریکا را ندارند، گفت "صادق خان،" شهردار مسلمان لندن استثنا است و می تواند به این کشور بیاید.

 

اظهارات ترامپ چند ساعت پس از آن مطرح شد که صادق خان اعلام کرد قصد دارد پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات به آمریکا سفر کند.

 

این شهردار مسلمان در گفتگو با مجله تایم اعلام کرد: پیش از ماه ژانویه می خواهم به آمریکا بروم؛ زیرا اگر ترامپ رئیس جمهور شود من به دلیل اعتقاداتم اجازه ورود به آمریکا را ندارم.
 
پس از حمله یک زوج مسلمان به یک مجتمع بهزیستی در سن برناردینو در ماه دسامبر سال گذشته، ترامپ متعهد شد که مرزهای آمریکا را به روی همه ی مسلمانان ببندد؛ اما روز گذشته وی گفت: "از پیروزی صادق خان خوشحال هستم؛ زیرا او مسلمانی است که می توان برایش استثنا قائل شد. همیشه استثنا وجود دارد."

 

زمانی که خبرنگار نیویورک تایمز از وی پرسید چرا صادق خان استثناست، وی نتوانست دلیل موجهی ارائه دهد و گفت: زیرا من فکر می کنم اگر وی کارش را به درستی انجام دهد، خیلی عالی خواهد بود.

 

صادق خان 45 ساله نامزد حزب کارگر به عنوان شهردار جدید لندن انتخاب شد و برای 4 سال اداره پایتخت انگلیس را به عهده دارد. این نخستین بار است که یک مسلمان شهردار پایتخت انگلیس می شود. وی با کسب 56.8 درصد آرا توانست رقیب خود "زک گلداسمیت" از حزب محافظه کار را شکست دهد.