پادشاه عربستان اسپانسر کمپین انتخاباتی «نتانیاهو»

روابط میان رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی بر هیچ کس پوشیده نیست. ولی با انتشار "اسناد پاناما"، حقایق پشت پرده زیادی از روابط بسیار نزدیک سران این دو رژیم بر ملا شده است.

بر طبق این اسناد، روابط پادشاه سعودی با نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی به حدی نزدیک و دوستانه است، که پادشاه سعودی پشتیبانی مالی «نتانیاهو» در مبارزات انتخاباتی برای تصدی پست نخست وزیری این رژیم، را بر عهده داشته است.

طبق اسناد پاناما، «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، ۸۰ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی نتانیاهو کمک مالی کرده است.

به گفته این اسناد، مبلغ ۸۰ میلیون دلار، توسط شخصی به نام «محمد عیاض کیالی» که اصلیتی سوری - اسپانیایی دارد، به حساب شرکتی در یکی از جزایر "انگلستان" که مالک آن تاجر و میلیاردی اسرائیلی به نام «تدی ساقی» است، واریز شده است. این شخص نیز این مبلغ را برای پایه گذاری کمپین انتخاباتی نتانیاهو هزینه کرده است.

طبق اسناد پاناما «عیساک هرزوگ» یکی از اعضای پارلمان اسرائیل، این اخبار را منتشر کرده و گفت است: ملک سلمان تمام پشتیبانی مالی کمپین انتخاباتی بنیامین نتانیاهو را در طول انتخابات نخست وزیری اسرائیل بر عهده داشت.

همچنین اسناد دیگری وجود دارد که حاکی از کمک مالی ۱۶ میلیارد دلاری عربستان به رژیم غاصب صهیونیستی در طول دو سال و نیم گذشته است.