انتخاب شماره 9 راند اول مراسم درفت سال 2009 "استفن کری" بود که توسط تیم گلدن استیت انتخاب شد تا پسر 21 ساله متولد آکرون قدم به تاریخ بسکتبال دنیا بگذارد.

 

پیشرفت کری در گلدن استیت در سایه درخشش خوب او و رهبری "دان نلسون" سرمربی افسانه ای NBA آغاز شد تا کری جوان کم کم توانایی های خود را اثبات کند البته جو بازی های NBA برای کری چندان تازه نبود چون پدر او "دل کری" سال ها بازی در لیگ NBA را تجربه کرده بود و بیشتر از یک دهه به عنوان بازیکنی تاثیر گذار در تیم های NBA بازی کرده بود و استفن کری که در آن زمان سن کمی داشت در کنار پدر در سالن بازی ها حضور پیدا می کرد تا از ابتدا آداب یک قهرمان بزرگ بودن را بیاموزد.

 

 

بعد از چندین فصل ناکامی برای تیم گلدن استیت زمان پوست اندازی این تیم به رهبری "مارک جکسون" مربی خوب NBA رسید و فصل جدیدی در تاریخ باشگاه گلدن استیت رقم خورد که کامل کننده این تیم و تاریخ سازی آن توسط "استیو کر" دیگر سرمربی تاثیر لیگ رقم خورد و گلدن استیت و سال 2015 به قهرمانی در لیگ NBA رسید.

 

این پیشرفت گلدن استیت همراه با پیشرفت استفن کری بود تا جایی که فصل قبل این بازیکن عنوان MVP یا ارزشمند ترین بازیکن فصل را بدست آورد البته این پیشرفت و نمایش عالی از سوی او در فصل جاری ادامه پیدا کرد تا جایی که روز گذشته خبر انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن فصل 2016 همگان را به تحسین این بازیکن با هوش و موقعیت شناس وادار کرد.

 

 

کری در فصل 13-2012 موفق شد با رکورد 272 سه امتیازی موفق فصل را به اتمام برساند اما این پایان رکورد شکنی او نبود چرا که در فصل 15-2014 این رکورد برای او به 286 سه امتیازی موفق رسید و اوج نمایش او جایی بود که در فصل جاری او رکورد 402 سه امتیازی موفق در فصل عادی نام خود را جاودانه کرد تا بدون تردید او را پادشاه پرتاب سه امتیازی معرفی کرد.

 

استفن کری با کسب عنوان MVP در این فصل برای دومین سال متوالی این عنوان را از آن خود کرد تا در کنار "استیو نش" گارد راس بزرگ تاریخ NBA قرار گیرد.