مظلومی که در این بازی پروپییچ و شهباززاده را همزمان به کار گرفته بود باز هم با احتیاط رفتار کرد و سجاد را یک خط عقب‌تر به کار گرفت تا مهاجم کروات در یک نیمه‌ای که فرصت بازی به دست آورد تک و تنها در پیشانی خط حمله حتی یک فرصت هم به دست نیاورد و در بین دو نیمه هم جای خود را به محسن کریمی بدهد.

با این تعویض سجاد به نوک خط حمله رفت و محسن کریمی پشت سر او بازی کرد که این جابه‌جایی 3 دقیقه پس از شروع نیمه دوم ثمره خود را نشان داد و شهباززاده به شکلی دیدنی گل مساوی را به ثمر رساند.

با اینکه انتظار می‌رفت استقلال با این گل به خود آمده و کنترل بازی را در دست بگیرد ولی باز هم به نظر می‌رسید این تیم به دنبال اتفاقات است و همین عامل سبب شد تراکتورسازی از دقیقه 70 کاملاً کنترل بازی را در دست بگیرد و در نهایت گل برتری را هم به ثمر برساند تا استقلال دو دستی قهرمانی را به رقبایش تقدیم کند.

سبک و شیوه بازی استقلال و اشتباهات پی در پی دروازه‌بان و مدافعان این تیم کاملاً نشان می‌داد آبی‌ها قهرمانی را دوست ندارند و حالا با این نتیجه به نسبت استقلال خوزستان و پرسپولیس کمترین بخت را برای قهرمانی دارند و حتی شانس آسیایی شدنشان هم به حداقل رسید.

در طرف مقابل تراکتورسازی بهتر از همه روزهای اخیر توپ را به گردش درآورد به خصوص سروش رفیعی که در میانه میدان این تیم همچون نگینی درخشید و به طوری کمربند میانی را به سود تیمش محکم کرد که تراکتورسازان هم فرصت قهرمانی را از استقلال بگیرند هم شانس آسیایی شدن خود را افزایش دهند.

به نظر می‌رسد استقلال یک بار دیگر باید به لحاظ روحی خود را ترمیم کند و با قدرت به بازی آخر بازگردد و چه بسا اگر این اتفاق نیفتد ممکن است فینال جام حذفی هم از کف این تیم برود.