خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی به بررسی نیم قرن روابط ایران و کره جنوبی در سایه سفر اخیر پارک گون هه به تهران پرداخت.

در این گزارش که با عنوان "نیم قرن روابط کره جنوبی و ایران- سئول یکی از خیابانهایش را تهران می نامد" منتشر شده، آمده است:  خیابان تهران در منطقه گانگام واقع در جنوب سئول، مرکز اصلی پول و تجارت جهانی در کره جنوبی محسوب می شود.

 

خیابان تهران در سئول، مرکز تجارت جهانی کره‌جنوبی+ تصاویر

 

این خبرگزاری به مناسبت سفر پارک گون هه به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور که پس از برقراری روابط میان دوکشور در سال 1962 از ایران بازدید کرد، نوشت: رئیس جمهور پارک از اول تا سوم ماه مه ( 12 تا 14 اردیبهشت) دیداری رسمی از ایران داشت و با همتای ایرانی خود، حسن روحانی و رهبر معظم انقلاب ایران آیت الله خامنه ای دیدار کرد.

 

خیابان تهران در سئول، مرکز تجارت جهانی کره‌جنوبی+ تصاویر

 

 

سئول و تهران در سال 1977 هنگامی که شهردار تهران از پایتخت کره جنوبی بازدید می کرد توافق کردند دو خیابان اصلی خود را به نامهای یکدیگر بنامند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر نامیده شدن خیابان سئول در تهران، در پی پخش سریال های کره ای در ایران از 10 سال گذشته، باغی در ایران به نام سئول نامیده شده است.
کره جنوبی از زمان برقراری روابط میان دوکشور از سال 1962، روابط دوستانه ای با ایران داشته است و در سال 1973به هنگام بروز بحران نفت، به عنوان تنها کشور صادر کننده به کره جنوبی نفت می فروخت.

 

این خبرگزاری کره ای در ادامه می نویسد: خیابان تهران در سئول هم اکنون به مرکز صنعتی و  و شرکت های فناوری و آی تی مبدل شده است. از زمان شروع نهضت آی تی در سال 1995، خیابان تهران لقب مرکز تکنولوژی را در سئول از آن خود کرد.

 

این خبرگزاری همچنین به وجود هتل های بزرگ، مراکز تجاری و آسمان خراش ها در خیابان تهران اشاره و آن را خیابان ثروتمندان می نامد.