هزینه ضیافت شام قالیباف از کجا تأمین شد؟

غلامرضا انصاری در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به اقدام اخیر شهرداری تهران در پلمپ ساختمان وزارت صنعت و میراث فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام شهرداری تهران کار شایسته‌ای نیست؛ این موضوعات باید با تعامل حل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های دولتی هم از شهرداری طلبکار هستند، گفت: برخورد با تخلفات شهری مانند پاساژ علاءالدین باید در زمان خودش انجام می‌شد که این امر محقق نشد. ما در شرایطی قرار گرفتیم که لایحه مدیریت شهری این نهاد را در وضعیت بدی قرار داده است بنابراین باید در چنین شرایطی باید به سمت تعامل پیش رویم. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به ضیافت شام شهردار تهران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالت سیاسی برای مدیران شهری و شهردار تهران حق مسلم است ولی این اقدامات باید خارج از چارچوب شهرداری صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر اعتبار ضیافت شامی که شهردار تهران برگزار کرده از محل شهرداری بوده باید اعلام کند چگونه و از کجا تأمین شده است. شهردار تهران دو بار بخت خود را برای ریاست جمهوری آزموده است و چنانچه قصد دارد برای بار سوم این کار را انجام دهد باید از سمت کنونی خود استعفا دهد.

انصاری همچنین گفت: زمزمه‌های واگذاری فروشگاه شهروند شنیده می‌شود که بنده ضمن مخالفت اعلام می‌کنم شهرداری باید وقت خود را صرف ساماندهی و حل مشکلات کرده و از پرداختن به این امور خودداری کند.