مقاومت انتقام ایرانی ها را گرفت /هلاکت داعشی ها در خان طومان

هر لحظه که می‌گذرد، شرایط بر عناصر داعش در شهرک «خان طومان» استان «حلب» سوریه سخت‌تر و حلقه محاصره آنها تنگ‌تر می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای دولتی و مقاومت در ادامه نبردهای سنگین خود، دست‌کم 500 نفر از عناصر داعش را از پای درآوردند و بدین ترتیب، از مجموع 1500 تروریستی که شنبه  گذشته به خان طومان حمله کرده و پیروزی خود را جشن گرفته بودند، بیش از یک‌سوم آنها از پای درآمدند و بقیه هم می‌دانند که در صورت باقی ماندن در شهرک، سرنوشت مشابهی دارند. نیروی هوایی ارتش سوریه ظرف 24 ساعت گذشته 90 بار مواضع تروریست‌ها را در این شهرک بمباران کردند.

ارتش سوریه که اکنون  دیگر دغدغه رعایت آتش‌بس را ندارد، اعلام کرده که خان طومان را به گورستان تروریست‌ها تبدیل می‌کند.

تروریست‌های «جبهه النصره» با ورود به خان‌طومان، در واقع دروازه‌های جهنم را به روی خود باز کردند. سردار «سلامی» جانشین فرماندهی کل سپاه هم گفته: اوضاع در خان‌طومان تحت کنترل ما است. خان طومان که در جنوب غربی شهر حلب قرار دارد، شنبه گذشته از طریق حقه و کلک به اشغال تروریست‌های جبهه النصره درآمد.

در مورد علت سقوط خان طومان به دست تکفیری‌ها، «ملاذ مقداد» مدیر مرکز مطالعات استراتژیک سوریه گفت، پایبند بودن ارتش سوریه به آتش‌بس، دلیل سقوط خان طومان بوده است. وی گفت: «تردیدی وجود ندارد چیزی که از آن تحت عنوان «آتش‌بس» یا «توقف درگیری‌ها» یاد می‌شود، تنها پوششی جهت تقویت و ارسال تجهیزات و سلاح برای تروریست‌هاست.»

اما، در حالی که احتمال ریشه‌کن شدن تروریسم از خان طومان و کل استان حلب قوت گرفته، تلاش جبهه‌ حامی تروریسم بر خلاصی تکفیری‌ها از این وضعیت و از باتلاق خان‌طومان نیز تشدید شده است؛ براساس آخرین گزارش‌ها، 70 عنصر مسلح و سه دستگاه کامیون حامل تسلیحات از ترکیه وارد استان حلب شده تا از این طریق جبهه النصره تقویت شود.

نشست به اصطلاح «دوستان سوریه» در پاریس هم در همین چارچوب حمایت از تکفیری‌های حلب قابل تفسیر است؛ هر چند وزیر خارجه فرانسه در این نشست روز دوشنبه گفته بود، اولویت اولیه نشست، چگونگی تشدید مبارزه با داعش و جبهه النصره است، ولی واقعیت را وزیر خارجه عربستان در حاشیه همین نشست به خبرنگاران گفت، مبنی بر اینکه حمایت تسلیحاتی از عناصر مسلح در سوریه تشدید می‌شود!

اما در این میان، موضع پارلمان عربی جالب است؛ «احمد الجروان» رئیس پارلمان عربی گفته: «ما اعزام نیروهای حافظ صلح عربی به سوریه را به منظور حفظ آتش‌بس... خواستار هستیم.»

در هر صورت، در عرصه نبرد این مقاومت و ارتش سوریه است که تصمیم می‌گیرد، نه تکفیری‌ها و ارتجاع عرب.

روز دوشنبه در پی بیانیه مشترک روسیه و آمریکا و درخواست آنها از تمامی طرف‌ها برای توقف حملات، ارتش سوریه اعلام  کرد که آتش‌بس در حلب و حومه آن را به مدت 48 ساعت دیگر تمدید می‌کند. آتش‌بس در حلب از پنجم ماه مه (18 اردیبهشت) آغاز شده است.

در شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه نیز دوشنبه جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع داعش را هدف قرار دادند و 22 تروریست را کشتند.