علیرضا جزینی در حاشیه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه، با بیان اینکه حضور معتادان در معابر عمومی باعث نارضایتی مردم شده است اظهار کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده، پیش‌بینی می‌شود 60 هزار نفر در سطح کشور معتاد بی‌خانمان در کشور وجود داشته باشند.

وی زندگی این افراد در خیابان را ناشی از عدم پذیرش این افراد توسط خانواده‌ها دانست و با اشاره به رتبه نخست پایتخت در میان سایر شهرهای کشور از نظر تعداد معتادان خیابانی گفت: در حال حاضر 15 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد که شهرداری پایتخت ایجاد فضای پس از درمان این افراد را متقبل شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه سخنانش در خصوص وجود سرب در شربت‌های ترک اعتیاد و عدم توزیع شربت تریاک در برخی کمپ‌ها نیز اظهار کرد: دو روز پیش جلسه‌ای با سازمان غذا و دارو برگزار کردیم و تصمیمات مهمی مبنی بر عدم افزایش قیمت داروهای ترک اعتیاد و افزایش کنترل کیفیت شربت تریاک در مراکز گرفته شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا روزهای آخر ماموریت خود را در ستاد مبارزه با موادمخدر سپری می‌کند؟ یا خیر گفت: صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شده اما بعدا درباره آن اظهار نظر خواهم کرد. درباره جانشینم نیز هنوز خبر ندارم و وزارت کشور باید آن جانشین را معرفی کند.