از آنجا که اظهارات آیت‌الله جوادی آملی خطاب به عارف که شاخصه جبهه اصلاحات است بیان شده و از سوی دیگر به مسائلی نظیر کشاندن پای بیگانگان به داخل کشور و ناکامی در اشتغال‌آفرینی پرداخته بودند، راه فرافکنی و نفی اظهارات ایشان را بر جبهه اصلاحات مسدود کرده است.

گفته می‌شود که اتاق فکر جبهه اصلاحات تصمیم گرفته بود درمقابل اظهارات آیت‌الله جوادی آملی، سکوت کند چرا که پرداختن به آن می‌تواند رسوایی بیشتر این جبهه را به دنبال داشته باشد ولی دیروز روزنامه آفتاب یزد که در میان روزنامه‌های زنجیره‌ای به روزنامه روی نیمکت شهرت دارد و انتشار مطالب دم‌دستی به آن واگذار می‌شود، تلاش کرد سخنان اخیر آیت‌الله جوادی در درس خارج ایشان را که گفته بود؛ «با آبروی کسی بازی نکنید» خطاب به رسانه‌هایی جا بزند که خبر اظهارات ایشان در ملاقات با عارف را منتشر کرده بودند. اقدام دم دستی و خنده‌دار آفتاب یزد در حالی است که دفتر آیت‌الله جوادی آملی بعد از انتشار مطالب مطرح شده در ملاقات عارف، با صدور اطلاعیه‌ای تمامی گفته‌های منتشر شده از سوی ایشان را تأیید کرد. در آن اطلاعیه چندین بار به واژه دیاثت که حضرت آیت‌الله جوادی به کار برده بودند، تأکید شده بود.

آفتاب یزد در خبر خود آورده است؛ آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه نباید با آبروی کسی بازی کنید، شیطنت رسانه‌ها در انتساب اظهارات قبلی به ایشان را خنثی کرده است!