کُردستان میزبان بزرگترین پیمانکار عمرانی کشور

نگاه سنگین و دروغین که گروهک های معاند در اوایل انقلاب به مردمان کُرد ایجاد کرده بودند و خوف و ترسی که استان های دیگر از کُردستان داشتند، اکنون سال هاست به لطف امنیت پایداری که در این منطقه ایجاد شده است، این نگاه تغییر پیدا کرده و کردستان اکنون از لحاظ دارا بودن فرهنگ اصیل ایران در کشور زبانزد است.

 

بزرگترین و انکار ناپذیرترین دستاوردی که سپاه در کردستان داشته است برقراری امنیت پایدار در استان است که در زیر سایه این امنیت راه برای ورود سرمایه گذاران باز شده است.

 

سپاه در کردستان با توجه به توانمندی ها و قدرت ذاتی و مردمی آن، امنیت پایدار را در استان ایجاد کرده است و به میزانی از بلوغ رسیده، که نه تنها زمینه را برای توسعه همه جانبه استان فراهم کرده است، بلکه خود نیز به عنوان متولی این امر، عملا پا در عرصه توسعه کردستان گذاشته است.

 

در سال های اخیر سپاه با اختصاص اعتبارات قابل توجهی، اقدامات موثری در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی کردستان انجام داده است و با هدف قرار دادن مناطق محروم و دورافتاده در استان که از خدمات دولت محروم مانده اند، توسعه کردستان را در پیش گرفته است.

 

بر اساس آمار اعلامی از سوی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، از سال 89 تا 94 بالغ بر 80 میلیارد تومان در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی در استان هزینه شده است.

 

حال سپاه کردستان گامی بلندتر در عرصه توسعه استان برداشته است و به دنبال جذب اعتبار یکی از بزرگترین پیمانکاران پروژه های کشور به کردستان است تا با اجرای پروژه های کلان شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استان باشیم.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی از جذب مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های کلان در استان خبر داد و گفت: سپاه متولی این امر است و تمام توان خود را بر این گذاشته ایم که نگاه سپاه کشوری را به سوی استان کُردستان جلب نماییم.

 

سردار رجبی افزود: زیر ساخت های توسعه در استان کردستان باید تقویت شود و این امر نیازمند حضور پیمانکاران بزرگ و جذب اعتبارات کلان برای توسعه استان است.

 

وی بیان کرد: مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیا انجام داده ایم تا پروژه های عمرانی و زیر ساختی بزرگ را  از محل اعتبارات خود، در استان کردستان انجام دهد.

 

سردار رجبی افزود: از جمله پروژه های بزرگ، تکمیل راه آهن دهگلان به سنندج است که با توجه به مسیر صعب العبور گردنه صلوات آباد، پروژه ای سنگین است و امیدواریم با مشارکت و تامین اعتبار از سوی قرارگاه خاتم این پروژه انجام شود.

 

وی به جلساتی که سپاه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری کردستان داشته است، اشاره کرد و گفت: باهمکاری این سازمان روی زمینه های توسعه ای استان مطالعاتی را انجام داده ایم و به منظور کمک به دولت در توسعه کردستان، سپاه متولی جذب اعتبارات کلان برای استان شده است که این برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد.

 

سردار رجبی با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق استان صعب العبور بوده و توان و امکانات پیمانکاران بومی برای حضور در این مکان ها کافی نیست عنوان کرد: سپاه هدف اصلی خود را مناطق دورافتاده و کم برخوردار از خدمات دولت در کردستان بنا نهاده است و با بکارگیری امکانات و توان سپاه کشوری در این مناطق، شاهد شکوفایی و توسعه یافتگی کردستان در کشور خواهیم بود.

 

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، شرکتی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که در حال حاضر «بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های دولتی ایران» می‌باشد.

 

این مجموعه با نگاه رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی وبا محور قراردادن روحیه جهادی، توانسته در اجرای پروژه های ملی عظیم، توانایی خود را به منصه ظهور بگذارد و به رقیب سر سختی برای پیمانکاران خارجی تبدیل وبیش از 1800 پروژه مهم وزیر بنایی را با بکارگیری جدیدترین روشها واستانداردهای فنی واجرایی ومدیریت پروژه در کشور به اتمام برساند.

 

اینک سپاه کردستان در گامی بلندتر و در یک اقدام منحصربفرد  مشارکت این شرکت پیمانکاری توانمند را به اجرای پروژه های کلان در کردستان جلب کرده و با رایزنی های که از سوی فرمانده سپاه کردستان با مقامات کشوری صورت گرفته است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با برخورداری از حجم بالای امکانات ،تجهیزات ،ماشین آلات کاملاً تخصصی، پیشرفته ومنحصر بفرد آمادگی کامل دارد پروژه  های بزرگ وپیچیده  را در کمترین زمان ممکن و با رعایت کلیه استانداردها و از محل اعتبارات خود، در راستای آبادانی کردستان انجام دهد.

 

به امید تلاش هر چه بیشتر مسئولان در عرصه آبادانی کردستان عزیز...