جلساتی که دردی از بی حجابی را دوا نمی کند

حجاب و عفاف همواره موضوعی که رعایت کردن آن توسط  زنان و مردان توصیه و سفارش شده است و زنان و مردان باید در هر شرایطی نسبت به رعایت حجاب توجه ویژه ای داشته باشند.

این روزها بی حجابی و بدحجابی در همه جا دیده می شود به طوری که از مدارس و دانشگاه ها گرفته تا مکان های عمومی و خیابانها افراد بد حجاب با نوعی پوشش خاص و آرایش شده در این مکانها حاضر می شوند.

در حالی که دشمنان برای ترویج فرهنگ بد حجابی و بی بند و باری از هر راهی وارد می شوند و هر روز از طریق شبکه های ماهواره ای مدل های غربی را به نمایش می گذارند ، هستند جوانانی که از این مدلها الگو گرفته و آنها را بر تن می کنند و به قول خودشان به روز می شوند.

اما این موضوع حجاب و عفاف سبب شده تا بر رعایت این موضوع در ادارات تاکیدات زیادی شود و جلساتی برای رعایت حجاب و عفاف برگزار گردد.

در همین راستا صبح امروز اولین کارگروه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی در فرمانداری بروجرد با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

ابتدا قرار بود این جلسه ساعت 10 صبح برگزار شود اما تداخل چندین و چند برنامه آن هم همزمان با هم سبب شد تا جلسه تا ساعت 11 شروع نشود .

جلسه با یک ساعت تاخیر و کلافه شدن حاضرین به دلیل تاخیر جلسه، آغاز شد اما انگار آمادگی لازم برای برگزاری این جلسه وجود نداشت.

برخی از مسئولین حاضر در این جلسه گویی از این موضوع بی اطلاع بودند و برای اجرای بهتر حجاب و عفاف پیشنهادات بهتری داشتند.

البته در این جلسه هم برخی از حاضرین علت بی حجابی را بیکاری عنوان کردند و گفتند باید با هوشیاری با موضوع بدحجابی برخورد کرد.

به نظر می رسد برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید از مدارس و از دوران کودکی آغاز شود تا دانش آموزان با این موضوع آشنا شوند و در دوره های بعدی زندگی به این موضوع توجه داشته باشند.

باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هزینه و فرهنگ سازی شود و نوجوانان و جوانان را از معایب بدحجابی و بی حجابی مطلع کرد.

می توان از لحظه لحظه ها برای بیان ارزش و ترویج عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و روش های موثر و مفید را در جلسات برای ترویج حجاب عنوان کرد.