محله ای محروم از خدمات شهری در کلانشهر سیستان و بلوچستان

4 سال پیش بود که استارت قرارگیری شهرک امام خمینی(ره) زاهدان در محدوده خدمات شهری زده شد تا بارقه امید در دل مردم این منطقه روشن شود بارقه ای که در این 4 سال تنها سهم مردم این منطقه انباشت زباله و کوچه های بدون آسفالت شد.

روز گذشته در تماسی که چند تن از شهروندان این منطقه با پایگاه خبری عصرهامون در خصوص پیگیری این معضل ها داشتند عنوان کردند که به رغم بارها مراجعه حضوری و نامه نگاری اهالی برای متولیان امر در شهرداری و حتی حضور شهردار منطقه 3 در این منطقه همچنان سالهاست کوچه های این محله خاکی بوده به طوریکه مردم در فصل گرما و سرما با مشکلات جدی در این محله مواجه هستند.

یکی از شهروندان این منطقه ادامه داد: زمستان ها کوچه های محله گلی و تابستان ها با کوچکترین بادی طوفانی از گرد و خاک برپا می شود که این ها تنها بخشی از مشکلات این محله است.

 

مسئولین حداقل زباله ها را جمع آوری نمایند

شهروند دیگری با بیان اینکه به دلیل اینکه این منطقه از حاشیه های شهر زاهدان است مسئولین رسیدگی نمی کنند، گفت: به رغم گسترش هر روزه ساخت و سازها در این محله گویا مسئولان امر برنامه ای برای ارائه خدمات به مردم ندارند.

یکی دیگر از ساکنان شهرک امام خمینی(ره) افزود: کوچه های خاکی علاوه بر اینکه نمای بسیار زشتی به این محله داده پستی و بلندی های آن نیز برای تردد خودروهای اهالی محل مشکل ساز شده است.

 شهروند دیگری ضمن گلایه از انباشت زباله در این منطقه بیان کرد: این شهرک حتی زیر ساخت های اولیه شهری را هم ندارد نه لوله کشی آب نه زیر ساخت های برق و حتی روزانه چندین کمپرسی زباله و نخاله ساختمانی نیز در این منطقه خالی می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری چاره ای برای زباله های این منطقه نماید گفت: در مراجعاتی که به شهرداری داشتیم عنوان کردندکه  این منطقه در وضعیت شهری زاهدان تعریف نشده حتی اگر تعریف هم نشده باشد مسئولین زباله ها را حداقل جمع آوری نمایند.

در تماسی که پایگاه خبری عصرهامون با شهرداری زاهدان داشت، قرار شد این موضوع از طریق شهرداری منطقه 3 پیگیری و نتیجه این پیگیری به پایگاه خبری عصرهامون اعلام شود.

اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای مناطق حاشیه نشین سیستان و بلوچستان

با این وجود اواخر فرودین ماه سال جاری بود که اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار در زاهدان  با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی مناطق حاشیه ای و محدوده های حاشیه نشین این استان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد که امسال عملیات غبار زدایی از بافت های فرسوده و حاشیه نشینی در شهرهای سیستان و بلوچستان در قالب رویکرد استانی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی بیان کرد: هر طرح و برنامه ای که از سوی اداره یا سازمانی برای محرومیت زدایی در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده ارائه شود در اولویت اعتبارات استانی قرار می گیرد.

به هر روی مردم شهرک امام خمینی(ره) زاهدان منتظر تحقق وعده غبارزدایی استاندار سیستان و بلوچستان هستند تا زمینه برخورداری مردم این محله از امکانات ابتدایی زندگی شهری فراهم شود.