عارف: مهمترین مسئله مردم و کشور اشتغال است

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران، جمعی از منتخبین و نمایندگان ادوار مجلس، دبیران کل احزاب سراسر کشور و فعالان سیاسی شاخص حاضر در مراسم رونمایی از کتاب ملامصطفی بارزانی، با محمدرضا عارف منتخب مردم تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

محمدرضا عارف در این جلسه به رفع مشکلات جامعه و خواسته‌های مردم اشاره و گفت: اینکه ما در مجلس چند فراکسیون داشته باشیم، دستوری نیست. مبنا باید اخلاق باشد.

وی افزود: ما با دیگر جریان‌ها اختلاف نظر آنچنانی نداریم. دربحث مسائل اقتصادی، مبارزه با فساد و مسائل اجتماعی باهم حرکت می‌کنیم. در موارد سیاسی نیز هیچ راهی جز تعامل نداریم. مهمترین مسئله مردم و کشور اشتغال و معیشت است و ما مستقلین و اعتدال‌گرایان را از خود می‌دانیم.

حشمتیان نیز گزارش کوتاهی از شکل‌گیری جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران ارائه کرد و گفت: برخلاف آمارهایی که در جلسه گردهمایی هفته گذشته اصول‌گرایان و اصلاح طلبان در رسانه‌ها مطرح شده در حال حاضر با توجه به خود اظهاری‌های منتخبین درمجموع 117 اصلاح طلب و 86 مستقل و اعتدال‌گرا و 85 اصول‌گرا به مجلس راه یافته‌اند؛ لذا مستقلین چون بدون حمایت چپ و راست و فقط در لیست‌های جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان بوده‌اند؛ ما برانیم تا انشالله با کمک دوستان، فراکسیون مستقلین مانند خانه احزاب شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در این انتخابات هم چون مردم حرف آخر را زدند، انتظار دارند به خواسته آنان که رفع مشکلات است، توجه شود.

رئیس جهه مستقلین و اعتدال‌گرایان افزود: برای رفع مشکلات مردم، اعتقاد ما براین است که مجلس هم مانند خانه احزاب باید توسط هر سه جریان اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، مستقلین و اعتدالگرایان اداره شود.

سپس محسن مهرعلیزاده که به نمایندگی از شورای اصلاحات در جلسه حضور داشت، اظهار داشت: اصلاح طلبان و مستقلین و اعتدال‌گرایان باهم قرابت نزدیکی دارند و در اکثر حوزه‌ها لیست مشترک داشته‌اند؛ لذا منتخبین آنها نیز می‌توانند در مجلس همدل و همراه باشند.

در ادامه اسماعیل ابراهیمی دبیرکل حزب میهن اسلامی و دبیر داخلی جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان به نمایندگی از احزاب حاضر در جلسه بر تشکیل فراکسیون مستقلین تأکید کرد.

در ادامه اسلام دوست و اخوان به نمایندگی از نمایندگان ادوار و منتخبین حاضر در جلسه ضمن تأکید برتشکیل فراکسیون مستقلین، به اصلاح قانون انتخابات و رفع ابهامات موجود در قانون که در هر دوره باعث رد صلاحیت گسترده چهره‌های شاخص می‌شود. اشاره کرد.