افزایش خودکشی در استان سکوت استاندار را شکست

سید موسی خادمی در همایش تبیین و تشریح برنامه‌های سال ۱۳۹۵ برای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: شما نگاه کنید اعتیاد خیلی موضوع مهمی است و یا خودکشی، الان خودکشی در جامعه ما زیاد شده است و ما از آن دسته از استان‌هایی هستیم که رشد داریم.

 

خادمی پرداختن به خودکشی را درکنار موضوع بی‌حجابی مهم دانست و گفت: الان خود شما بگردین ببینید شما بیشتر روی خودکشی بیشتر فکر کرده‌اید یا بی‌حجابی؟ و اگر بیشتر به بی حجابی فکرکرده اید یعنی اینکه از اصل مسئله امر به معروف و نهی از منکر غافل شده‌اید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداختن به افزایش خودکشی در استان را مهم‌تر از بی‌حجابی توصیف کرد و گفت: خودکشی خیلی مهم‌تر از بی‌حجابی است، مثلا ۵۰، ۶۰ و یا ۷۰ نفر به یک نقطه‌ای از زندگی رسیده‌اند که چاره‌ای جز خودکشی ندارند، آیا روی این مهم فکری، صحبتی و یا بحثی انجام شده است.

 

سید موسی خادمی پرداختن به دیگر گستره‌های اجتماعی را خواستار شد و تصریح کرد: دوستان دیگر بحث‌های اجتماعی را بیشتر روی کار بیاورند و این یک فرصتی است برای ما، چون در کلان شهر‌ها آنچنان مسائل پیچیده است که دیگر در جلسات به این شکل قابل حل نمی‌باشد.

خادمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اثر بخشی گفت: اثر بخشی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و این زمانی معنا پیدا می‌کند که شما اطمینان داشته باشید که تاثیر گذار است و شما اعمالی را که می‌دانید بدون تاثیر است انجام ندهید.

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل اثر بخشی عامل بودن شخص است یعنی فردی که عامل هست باید کامل باشد و جوری نباشد خودمان کاری را انجام دهیم و بگوییم برای دیگران مناسب نیست و این هم در صورت عدم پایبند بودن از مشکلات حوزه امر به معروف نهی از منکر است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره با رفتارهای آمرین به معروف و ناهیان از منکر بیان کرد: فعالیت امر به معروف و نهی از منکر به عهده ما‌ها نیست و ما‌ها ستاد اجرایی هستیم برای همه رفتار‌ها یعنی باید جوری رفتار شود امر به معروف برای همه مردم است، نه اینکه دیگران بگویند ستاد امر به معروف چه کاری انجام داده است.

سید موسی خادمی گفت: به عنوان مثال اداره آب متولی آبرسانی به منازل مردم وظیفه خاص خود را دارد اما امر به معروف وظیفه همگانی افراد است و ما تدوینگر هستیم، کسی هم حق ندارد بگوید که چرا در امر به معروف این کار را انجام دادی هر کسی خودش باید به وظیفه خویش عمل کند.

 

خادمی گرایش امر به معروف و نهی از منکر به سمت دولتی را خطرناک دانست و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر دولتی شد خطرناک می‌شود و فردا منتظر پول هستیم و می‌گوییم چرا انجام نشد؟ جواب میهند اعتبار نیست، خودرو نیست، نمی‌دونم چی چی نیست.

وی در ادامه افزود: اصلا قرار نیست خودرو در اختیار کسانی قرار دهند تا امر به معروف و نهی از منکر کنند و تشکیلاتی راه بیفتد و این تشکیلات مدیر کل و معاون داشته باشد در صورتیکه وظیفه ما در حد یک ستاد و پیگیری بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقش مردم در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و عنوان کرد: اگر امر به معروف دست مردم افتاد جواب می‌گیریم و در دست دولت باشد به هیچ عنوان جواب نخواهیم گرفت.

خادمی با تاکید بر عدم جناح بندی سیاسی و سلیقه‌ای در امر به معروف و نهی از منکر گفت: به هیچ وجه نباید امر به معروف و نهی از منکر در جناح بندی‌های سیاسی و سلیقه‌ای دخالت داشته باشد و مرگ این شکل کار‌ها جناح بندی‌ها است و اگر سیاسی شد دیگر به درد نخواهد خورد.

 

خادمی ادامه داد: اگر امر به معروف سیاسی شد می‌گویند برای فلانی است و فرهنگی نیست و البته در استان این شکل کار کردنه بسیار مشکل است و به نظر من یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند در کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شود همین امر به معروف و نهی از منکر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این ننشست بر ضرورت همگانی شدن و جلب مشارکت های مردم نهاد برای انجام هر چه مطلوب تر این فریضه الهی تاکید کرد.

فتاح محمدی انجام درست امر به معروف و نهی از منکر را پیش نیاز اساسی برای بهبود شرایط فرهنگی دانست و گفت: اساس هر حرکت اصلاحی و سلامت جامعه نیز منوط به اصلاح و ساختن فرهنگ آن جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد نیز با تشریح و تبیین برخی برنامه های راهبردی این ستاد و بیان عملکرد یک ساله آن نیز گفت: همکاری و تعامل مجموعه مسئولان و مدیران اجرایی بویژه استاندار با این ستاد خوب و مطلوب است.

 

سرهنگ فتح محمد حسینیان یکی از رویکردهای مهم ستاد امر به معرف و نهی از منکر در کهگیلویه وبویراحمد را همواره جلب مشارکت های مردمی دانست و گفت: تاکنون بیش از سه هزار نفر در قالب گروه های تذکر لسانی، طلایه داران ، یادآوران و یاوران معروف در سطح استان جذب و سازماندهی شده اند.