ظرفیت ۱۸۰ هزار تنی سیلوهای هشترود

مجتبی محتشم، روز یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی و بررسی روند خرید گندم در شهرستان هشترود افزود: طبق پیش بینی های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، امسال ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت می شود و هیچ گونه مشکل و دغدغه ای در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان وجود ندارد.

وی یادآور شد: از ظرفیت ۱۸۰ هزار تن سیلوهای هشترود، هنوز ۶۰ هزار تن پر بوده و تا تیر ماه و هنگام برداشت محصول، ۵۰ هزار تن آن به فروش می رود.

محتشم، اظهار کرد: برای سهولت در امر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های هشترود و چاراویماق به زودی سیلوی ۲۰هزار تنی اداره غله استان وارد چرخه خرید می شود و ظرفیت سیلوهای این شهرستان به ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: مدارس روستایی این شهرستان در موقع برداشت گندم به عنوان سیلوی موقت برای انبار گندم در اختیار دهیاران قرا می گیرد.

طالب پرهیزکار، افزود: این اقدام به منظور محافظت از محصول کشاورزان در برابر حوادث و بلایای طبیعی و قطع دست واسطه ها و دلالان از دسترسی به گندم مازاد بر نیاز کشاورزان انجام می شود.

وی یادآور شد: این شهرستان قطب تولید گندم در استان محسوب می شود و فاقد اداره غله بوده و باید تا زمان برداشت محصول، این اداره ایجاد شود.

پرهیزکار، خواستار تعیین تکلیف سیلوی گندم رشیدی در این شهرستان شد و ادامه داد: این سیلو یک سال است که همچنان بسته بوده و این امر باعث شد تا گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال گذشته به تبریز ارسال شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این جلسه گفت: پیش بینی می شود امسال در شهرستان های هشترود و چاراویماق بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم برداشت شود.

اسماعیل کریمی اصل، از آمادگی اداره تعاون روستایی این شهرستان برای خرید گندم مازاد کشاورزان در روستاها خبر داد.

شهرستان هشترود حدود ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم بوده و به علت تولید بیشترین میزان این محصول به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.