تهران تا دو سال دیگر تنها هزار اتوبوس دارد/ قرار نیست جور تمام خلاء های دولت را بکشیم

گروه سیاسی- سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که ادغام برخی از خطوط اتوبوس در شهر و افزایش زمان خدمات رسانی اتوبوس ها در برخی نقاط به دلیل کمبود اتوبوس در شهر است، عنوان کرد: در حال حاضر تهران به 9 هزار اتوبوس نیاز دارد اما تنها 6 هزار و 500 اتوبوس موجود است که 3 هزار و 500 اتوبوس موجود نیز فرسوده و از رده خارج است.

معاون شهردار تهران با بیان این که ادغام برخی از خطوط اتوبوس در صورت وجود سه هزار اتوبوس واقعی در شهر طبیعی است، گفت: با روندی که دولت در حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی پیش گرفته است تا دو سال دیگر تهران تنها یک هزار اتوبوس دارد. اداره شهر با روند موجود امکان پذیر نیست.به عبارت دیگر تا سال 97 تمامی اتوبوس های تک کابین شهر فرسوده شده و دیگر اتوبوس تک کابینی در شهر وجود ندارد.

وی با اشاره به این که در گذشته دولت سالانه یک هزار دستگاه اتوبوس با بیش از 80 درصد یارانه به شهرداری تهران می داد، اذعان کرد: در حال حاضر نه تنها این اتفاق رخ نمی دهد بله با چند برابر شدن قیمت ارز، قیمت اتوبوس تک کابینی که در گذشته 18 میلیون خریداری می شد اکنون به 450 میلیون تومان رسیده است. زیرا یارانه ها حذف و قیمت ارز و نیز قمیت تولید در داخل کشور افزایش یافته است.

تشکری هاشمی با اشاره به این که ناچار به توزیع تعداد اتوبوس موجود در تمام نقاط شهر هستیم، تاکید کرد: شهروندان بدانند کمبود اتوبوس در برخی از خطوط و افزایش ساعات انتظار در ایستگاه ها به معنی این نیست که مردم را درک نمی کنیم بلکه به این معنی است که اتوبوس نداریم.شهرداری تهران تمام همت خود را برای توسعه مترو گذاشته است با این وجود سال گذشته 200 اتوبوس دو کابین به شهر تهران اضافه کردیم اما قرار نیست شهرداری تهران با وجود احترامی که قائل هستیم جور تمامی خلاء های دولت را بکشد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در دولت فعلی و دولت گذشته، شهرداری چوب کمبود بودجه دولت را خورد، گفت: گویا قرار نیست مشکلات ما برطرف شود و باید همواره با غصه کمبود ناوگان مواجه باشیم.