محمدرضا رحیمی معاون اول رئیسجمهور در حاشیه مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای رسیدن به خودکفایی چه برنامههایی دارید؟ گفت: راهکارها را وزارت صنایع و صنعتگران میدهند و ما نیز حمایت میکنیم.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: دولت مصمم است بنا به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری همه راه‌ها را بر روی صنعتگران تجار و نخبگان همواره کند و این وظیفه اساسی ما است و هر روز تلاش می‌کنیم این راه را همواره کنیم و در آینده نزدیک با همه صاحبان صنعت و برگزیدگان صنعت و معدن جلسه خواهیم داشت که آنها راهکار ارائه می‌دهند و ما رفع موانع می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص دلایل و پیام دهمین نمایشگاه صنعت تهران، تاکید کرد: برخلاف آنچه تبلیغ می‌کنند و جهانیان آن را باور نمی‌کنند ایران نشان داده که قدرت بالایی دارد و صنعتگران بزرگی در این کشور هستند.

رحیمی ادامه داد: دانشجویان و اساتید ایرانی در مجموع به دنیا نشان دادند شایستگیشان بالا است و این شایستگی‌ها در مجامع مختلف بین المللی به گوش مردم جهان رسید.

وی با اشاره به پیشرفت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و به تبع آن سرعت بالای انتقال اخبار یادآور شد: اینها باور کرده‌اند ما می‌توانیم بنابراین آمده‌اند که نتیجه توانمندی‌هایمان را که در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم و از هر سال شکوفا تر شده را ببیند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما راه ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنیم.

رحیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزارت صنایع اعلام کرده که از تولیدکنندگانی که کشور را از واردات برخی اقلام به خود کفایی برسانند حمایت بی‌قید و شرط می‌کند، بنابراین اظهارات شما در خصوص برگزاری اجلاس سران صنعتی چه ارتباطی با این موضوع دارد؟ ابراز داشت در آن جلسه هماهنگی بیشتری جهت تحقق اظهارات وزیر صنایع به عمل می‌آوریم.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند یا نه؟ تاکید کرد: وعده می‌دهم قیمت ارز هرگز بالا نخواهد رفت و در نقطه مطلوب متوقف خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان نیز تصریح کرد: هر چند اخیرا در بازار اخلالی به وجود آمد ولی دولت نشان داد که بر اوضاع مسلط است و بنده وعده میدهم که قیمت ارز بالا نخواهد رفت.