اختتامیه مجلس در روز سه شنبه/ چهارشنبه و پنج شنبه مملکت بدون مجلس

گروه سیاسی- مجلس شورای اسلامی این هفته فقط دوشنبه و سه شنبه جلسه علنی دارد.

به گزارش افکار نیوز، البته بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی علی افراشته معاون اجرایی مجلس، روز سه شنبه چهارم خرداد مراسم اختتامیه مجلس نهم برگزار می شود.

این در حالی است که طبق قانون اختتامیه یک دوره مجلس و افتتاحیه مجلس بعد باید به گونه ای باشد که مملکت یک روز بدون مجلس نباشد. اما با این تصمصم مملکت روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مجلس ندارد چرا که افتتاحیه مجلس دهم روز شنبه هشتم خرداد است.

 مجلس نهم روز سه شنبه چهارم خرداد پایان می یابد و مجلس دهم هشتم خرداد افتتاح می شود.

در همین راستا اصل 63 قانون اساسی به صراحت تاکید می کند که دوره‏ نمایندگی‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ چهار سال‏ است‏. انتخابات‏ هر دوره‏ باید پیش‏ از پایان‏ دوره‏ قبل‏ برگزار شود به‏طوری‏ که‏ کشور در هیچ‏ زمان‏ بدون‏ مجلس‏ نباشد.

در روز دوشنبه گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (اتکا) به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در مورد طرح اصلاح ماده(3) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد.

همچنین ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی، گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح حمایت از احیاء و مرمت بافتهای فرهنگی- تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها، رد طرح اصلاح ماده(5) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری‌ایران، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح استفساریه ماده (24) قانون بیمه و  گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش از دیگر دستورات کاری نمایندگان در این هفته است.

گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد رد طرح استفساریه ماده (118) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح ماده (14) آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح ماده (54) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت،  گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح ماده (204) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر دستور کاری نمایندگان است.

نمایندگان در صورت فرصت به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح مواد (9) و (15) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری و گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح محافظت از امنیت جانی شناگران در شهرهای ساحلی استماع خواهند کرد.