برای مبارزه با فساد در فضای مجازی نباید منتظر نهاد متولی رسمی بمانیم

حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص لزوم تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی اظهار کرد:این تجربه را نظام سلطه در طول تاریخ داشته که یکی ازروش ها و شیوه های انحلال کشور های اسلامی ار درون همین توسعه فساد از داخل است. این فسادها می تواند اخلاقی، گرایش جوانان و مردم به اعتیاد باشد. این گونه فساد ها و فراگیرشدن آن می‌تواند دشمن را به هدفش برساند چون آنها جبهه ای عمل میکنند ما هم باید جبهه ای عمل کنیم.

مشاور  فرمانده سپاه بیان کرد: یکی از زوایای این جبهه از دریچه ی فضای مجازیست یعنی هم سایت ها و هم شبکه های اجتماعی امروز می‌توانند ابزاری برای تحقق اهداف دشمن باشد.خب اگر ما هم بتوانیم از همین طریق مقابله را تعریف کنیم وجبهه ای در این فضا ایجاد کنیم قطعا حرکت موثری را درست در برابر دشمن قرار می‌دهیم.

مقدم فر با اشاره به راهکارهای تشکیل جبهه انقلاب عنوان کرد: ما در فضای مجازی ظرفیت های زیادی از نیروهای حزب الهی و انقلابی داریم.راهکار این است که این ظرفیت ها در تلاشهایشان هماهنگ هم افزا و هم راستا شوند. لازمه این اتفاق این است که قرارگاه هایشان شکل بگیرد . بعضی از قرارگاه ها وجود دارد ولی در حد اسم و پوزیشن است.یک قرارگاه واقعی باید مثل زمان جنگ( که قرارگاه عملیاتی کربلا داشتیم) باشدو تمام یگان های دشمن را به زانو زده بودند.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه یکی از آسیب های درون جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی اعم از فضای مجازی و غیره  این است که این هماهنگ سازی سخت است.ما جزیره ای عمل میکنیم، جزایری که هر کس برای خودش عمل میکند و کسی به حرف دیگری گوش نمیدهد و متاسفانه خود همین خیلی به ما آسیب زده است. ما هم ظرفیت داریم ولی چون هم افزا و هماهنگ نیستیم متاسفانه کاستی هایی به وجود آمده که کمتر نتیجه می گیریم.

مشاور رسانه ای فرمانده سپاه در خصوص نهاد متولی این امر عنوان کرد: منتظر یک نهاد رسمی نباشیم  و به نظر من این چیزها باید به صورت مردمی شکل بگیرد .ساختارهای رسمی وقتی می آیند بیش از این که آباد کنندحتی خراب میکنند .البته ما نهاد مردمی سازماندهی شده ای که رسما داریم سازمان بسیج است.این سازمان می‌تواند متولی خوبی برای این کار باشد به شرطی که افرادی که در این قرارگاه کار می‌کنند نگاه های موثقی داشته باشند و احساسی نباشند.

مقدم فر افزود: این افراد باید افرادی باشند که بتوانند تمام ظرفیت های حزب اللهی و نیروهای انقلاب را مدیریت کرده و هم افزایی و هماهنگی را ایجاد کنند .مدیریت خیلی مهم است و آن را نباید به هر کسی داد.سازمان بسیج شاید بهترین نهاد آماده و مهیا برای این کار باشد ولی باید متصدی این کارها را کسانی را بگذارند که توان این کارها را داشته باشند.

وی در خصوص راه کار هایی عملی برای مبارزه با این فساد اظهار کرد: حتما در این جهت  حرکت باید تهاجمی باشد ولی ما عقب ماندگی داریم یعنی الان چون ما در انفعال بودیم فعلا مقداری عقب ماندگی شده و ظرفیت مقابله دفاعی داریم. اما باید آن را سازماندهی کنیم یعنی اول باید بدانیم نقاطی را که دشمن ورود کرده را مسدود کنیم. اما نباید در این رویکرد متوقف شویم حتما باید رویکرد تهاجمی داشته باشیم.

مشاور فرمانده سپاه توضیح داد:  یعنی باید علاوه بر رویکرد دفاعی باید به حریف و به ارزش های فاسد مقابل تهاجم داشته باشیم .ما باید ارزش های خود را ترویج دهیم با هنر با استفاده از ابزار هنر با خلاقیت و نوآوری و با ایجاد جاذبه هایی در مخاطب، ارزش های اصیل اسلامی خود را که پیام اصلی انقلاب اسلامی است ایجاد کنیم و بتوانیم جامعه را واکسینه کنیم .ما اگر بتوانیم  در جامعه خود یک مصونیت برای قشر جوان ایجاد کنیم این حمله ها و تهاجم ها تاثیر نخواهد کرد این راه ها روشن است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مدت سخنان زیادی داشته اند که تکیه گاهشان هم قرآن و دستورات دینی بوده است اگر به آنها عمل کنیم، راه هاروشن است.