راه ریلی هشتگرد – تهران ۴ خطه خواهد شد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان در محل سالن جلسات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز برگزار شد با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته پنج موضوع مهم در استان البرز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت گفت: راه ریلی ما از هشتگرد تا تهران به غیر از مترو ۴ لاین خواهد شد و اتوبان شهید همت به جاده چالوس وصل شده و حرکت بعدی ریل شمالی است که شهرداری کرج مناقصه ان را برگزار کرده و امسال قطعه اول تهران – شمال بهره برداری خواهد شد. بهره برداری قطعه اول تهران – شمال به طور کامل و محسوس اتوبان تهران – قزوین از ترافیک کنونی نجات می یابد و بخش جنوبی که از انستیتو پاستور جدا شده و به سمت چهارباغ می آید در بخش راه در دستور کار است.

محمد جواد کولیوند افزود: بیمارستان باهنر و کمالی در البرز دو سال گذشته با وضعیت نابسامانی مواجه بود که امروز وسعت کار ارائه خدمات درمانی را شاهد هستیم و امروز در منطقه اقتصادی پیام بزرگترین مرکز سرطان شناسی کشور را نصب کرده ایم چرا که عده ای از هموطنان ما برای این موضوع به ترکیه مراجعه می کردند. البته وضعیت آب استان البرز نگاه ویژه ای می طلبد و بغرنج است، ۹۰ درصد مردم امروز در شهر زندگی می کنند و این موضوع برای شورا و شهرداری در تهیه زیر ساخت ها سنگین است.

وی اظهار داشت: اموزش و پرورش استان البرز فقیر ترین فضاهای فیزیکی را داراست و عملا دولت ما نتوانسته سرانه های آنها را تامین کند و نیاز به کمک خیرین و مردم دارد، البته در مقوله خیرین بد عمل کرده ایم، چرا که کار آنها را تخصصی نکرده ایم و یک خیر را در بخش های مختلف همراه کرده ایم! فقر فیزیکی مدارس در کرج بیداد می کند و بعضا شورا و شهرداری کمک های خوبی داشته اند.

منتخب مردم کرج تصریح کرد: مدال آوران، استعدادهای ورزشی و ۴۳ هیات ورزشی در البرز نیز دغدغه های دارد و وزارت ورزش ده میلیارد تومان بودجه مازاد به البرز ارائه داده و استان نیز ۴ میلیارد تومان هم استان گذاشت اما ماده ۱۸۰ داده نشد و ورزش با مشکل مواجه شد که البته ۲٫۵ برابر پایه بودجه ای ورزش و جوانان را افزایش داده ایم، این موضوع به جد دنبال شده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطر نشان داشت: صنعت و کشاورزی، ۲ قطبی که در استان ما وجود دارد و البرز باید با این دو قطب معرفی شود و در ستاد تسهیل برای این بخش کمک های شایانی صورت گرفته است و البته اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان مبدل شود و تا زمانی که این مهم مردمی نشده و ملت در آن دخیل نشوند شکست خواهیم خورد.