هواشناسی هشدار داد/ ساکنین شرق تهران مراقب باشند

مهدی رحمتی نژاد رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران در خصوص  هشدار هواشناسی و آماده باش نیروهای مدیریت بحران، اظهار داشت: امروز نیروهای مدیریت بحران در استان‌های  مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی تهران، شمال سمنان، نیمه شرقی یزد و کرمان به دلیل هشدار هواشناسی مبنی بر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید احتمال در آماده باش کامل قرار دارد.

 

وی ادامه داد:  به سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق، امروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان پیش بینی می‌شود که این مناطق نیز در آمادگی 100 درصدی به سر می‌برند.

 

رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران در خصوص دیگر جزئیات هشدار هواشناسی و آمادگی نیروهای این ارگان تصریح کرد: در دره‌های کوهستانی پر شیب احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی، برخورد صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی، وقوع شرایط طوفانی و رگبارهای موقتی شدید با پتانسیل آب گرفتگی و تگرگ وجود دارد. 

 

رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران، تاکید کرد:افراد از توقف و  برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها، تردد غیر ضروری با خودرو، انجام فعالیت‌های ورزشی مانند صعود کوهستانی به سبب وقوع صاعقه و سیلاب در رود دره‌ها در جهت کاهش خسارات خودداری کنند.