برقی شدن راه آهن شمال با همکاری روسیه

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: مذاکرات یک میلیارد و دویست میلیون دلاری برقی شدن خط راه آهن شمال در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در حال پیگیری است.

محمد محمدپور عمران مهمترین هدف در برقی شدن خط ریلی راه آهن شمال را، افزایش ظرفیت جمل کالا از 150 هزار تن به بیش از 3 میلیون تن ، افزایش سرعت قطارها و همچنین افزایش درآمد ملی از محل ترانزیت اعلام کرد.

وی گفت: مقدمات فنی اصلاح و آمادگی مسیر برای نصب تجهیزات به همت مدیریت راه آهن شمال آغاز شده و تعیین سهم دو کشور برای ساخت تجهیزات مربوطه یکی از موضوعات درحال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران افزود: تحقق این طرح ملی در شمال کشور؛ ضمن رونق ترانزیت بین الملل ، رونق اقتصادی و اشتغال را برای مازندران به ارمغان خواهد آورد. بیشترین مسیر ریلی خط راه آهن شمال که از گرمسار شروع می شود و تا گلستان ادامه دارد از مازندران می گذرد.