ساخت مجتمع‌های گردشگری در اردبیل ۵۰ درصد افزایش یافت

عسگر سنگی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی روند صدور موافقت اصولی در حوزه گردشگری اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته موافقت اصولی در حوزه گردشگری استان اردبیل نسبت به سال 93 افزایش 100 درصدی یافت که این امر سبب شد تا میزان ساخت و تکمیل مجموعه‌های گردشگری در استان 50 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به صدور 150 موافقت اصولی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان، تاسیسات گردشگری، آبگرم، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات بیان کرد:‌ از آغاز سال 95 تاکنون نیز بیش از 70 موافقت اصولی در این زمینه‌ها صادر شده است.

سنگی از حمایت میراث فرهنگی استان از سرمایه‌گذاران در حوزه مجتمع‌های گردشگری با اعطای یارانه خبر داد و افزود: متقاضیان در این حوزه در صورتی که نتوانسته‌اند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار شوند 6 تا 7 درصد یارانه‌ها به آنها تعلق می‌گیرد که در سال گذشته در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به فرایند نظارت بر تاسیسات گردشگری بعد از صدور مجوز تصریح کرد: 2 تا 3 ماه نظارت بعد از صدور مجوز بر این مجتمع‌ها و تاسیسات تعریف شده است تا در صورت وجود مشکل بتوانیم در زمینه رفع آنها با بررسی‌های اساسی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی گفت: در استان اردبیل گام‌های نخست برای سودآوری تاسیسات گردشگری برداشته می‌شود و هنوز به مرحله مطلوب نرسیده است و باید تلاش شود تا این بخش نیز همچون بخش خدمات و صنعت به مرحله سودآوری برسد و متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این بخش بتوانند از فعالیت در این حوزه رضایت لازم را داشته باشند.