ارتش سوریه داعش را غافلگیر کرد

ارتش سوریه در ادامه حملات خود علیه گروه‌های تروریستی قصد دارد به شهر «رقه»-مرکز اصلی داعش در سوریه- حمله و آن را پاکسازی کند.

وبگاه خبری «النشره» گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه از چندین محور از جمله از «اثریا»‌ و «ریف شرقی حلب» آماده حمله به رقه هستند.

یک منبع به النشره لبنان گفت که شواهد حاکی‌ست که ارتش سوریه از دو ماه گذشته در حال آماده شدن برای مبارزه با نیروهای داعش در رقه است ولی گروه‌های «جبهة النصرة واحرار الشام» و سایر گروه‌های هم‌پیمان آنان به مواضع ارتش در ریف حلب حمله کردند تا مانع از آغاز عملیات ارتش سوریه به سوی رقه شوند.

ارتش سوریه حملات خود را همزمان با هماهنگی نیروها و جنگنده‌های روس آغاز خواهد کرد؛ جنگنده‌هایی که احتمالا روند عملیات نظامی خود را در هفته آینده افزایش خواهند داد.

کردها و ائتلاف آمریکا نیز در اندیشه حمله به رقه

در همین ارتباط، منابع خبری وابسته به معارضان مسلح چند روز پیش از آغاز قریب الوقوع حمله نیروهای کُرد سوریه به رقه خبر داده و اعلام کردند که «صالح مسلم» رئیس اتحادیه دموکراتیک در روستای «خراب عشق» واقع در جنوب شرق کوبانی با یک هیئت نظامی از ائتلاف بین المللی ضد داعش دیدار کرده است.

معارضان هدف از این دیدار را آغاز جنگ علیه داعش در رقه اعلام و تأکید کردند که احتمالا در آینده نزدیک 100 سرباز آمریکایی وارد این منطقه خواهند شد.

مسلم نیز ماه گذشته گفته بود که «نیروهای دموکراتیک سوریه» با ائتلاف در حال آماده شدن برای آزادسازی رقه هستند ولی ساکنان این شهر باید به این نیروها بپیوندند.