دار الافتای مصر با این رویکرد ازغرق شدن به عنوان یکی از اشکال شهادت یاد کرد و افزود: همانگونه که در احادیث نبوی آمده است که "هرکسی که از طریق غرق شدن بمیرد، شهید محسوب می شود".

به نوشته پایگاه "وطن"، این مرکز در فتوای امروز(شنبه) خود درباره حکم کسانی که به واسطه غرق شدن در دریا بمیرند، آورده است که آیا این نشانه ای بر سوء عاقبت و پایان بد است؟ بویژه که ما در برخی موارد جسد قربانیان را پیدا نمی کنیم؟ پاسخ این است: هرچقدر که ارزش جسد بالا باشد؛ این جسد فقط پیراهنی است که روح در آن جای دارد. روح شریف تر و والاتر و ماندگارتر است و قانون وقاعده خاصی نزد خدایش دارد. و با آسیب های مادی که به بدن وارد می شود، آسیب نمی بیند. درک و شعورخاص خود را دارد و خدای تعالی درباره آن می فرماید: "و از تو درباره روح سؤال می کنند، بگو روح از فرمان پروردگار من است و جز اندکی از دانش، به شما داده نشده است".. کسی که به نزد خدا منتقل می شود در عالم روح قرار دارد که در آن شان و منزلت خود را دارد. عالم روح عالمی وسیع تر و فراخ تر است.

دار الافتای مصر در پایان تاکید کرد که به هرحال از خدای تعالی می خواهیم که رحمت خود را شامل حال تمام ازدست رفتگان کند، در این دنیا ما را مورد عنایت و لطف خود قرار دهد و به خانواده های ازدست رفتگان، مادران و پدران و برادران و خواهران و دوستان آنها، صبر و آرامش ببخشد.

هواپیمای ایرباس خطوط هواپی مصر، بامداد پنجشنبه هفته گذشته همراه با 56 مسافر و 10 خدمه از فرودگاه "شارل دوگل" پاریس عازم قاهره بود که دقایقی پس از ورود به حریم هوایی مصر در آب های دریای مدیترانه از صفحه رادار ناپدید شد.

ساعاتی بعد مقام های مصری اعلام کردند که بقایایی از هواپیما در سواحل اسکندریه در دریای مدیترانه مشاهده شده است.

ارتش مصرامروز(شنبه) باانتشار فیلمی اعلام کرد که قسمت های اندکی از هواپیما و وسایل مسافران را در آبهای دریای مدیترانه در ساحل بندر اسکندریه یافته است.